Plantering av granplantan Hubert!

Nu har jag insjuknat (igen) i halsont och feber, vi får se om det inte ger sig så hälsar jag halsflussen välkommen hem igen. Trots detta har jag idag trotsat feber, halsont och väder för att gå ut och plantera ner min ettåriga gran i en kruka. Som alltid så hjälpte hunden till :)
Vi börjar med att hoppa i favoritstövlarna (roa med blommor, självklart) och den största regnjackan jag hittar; pappas som han har utanpå vinterjackan. Utan att ha duschat eller sminkat mig gick jag alltså ut så här. Till bilden hör att jag har riktigt skön feber och ingen röst stark nog för människor att förstå, tur att hunden fattar.
Vi kopplar hunden också. Han är viktigast, enligt honom.
Sedan plockar vi fram: kruka (Irene det hette inte tegel :P mer det är tegelfärgat), vattenkanna med vatten, spade, jord och huvudrolls innehavaren: Hubert!
I med lite jord och vatten.
I med Hubbe och mer jord och vatten. Föresten här ser Ni lite av mina supersöta stövlar! :)
Sen får lilla hunden vakta medan jag städar undan allt och hittar ett bra ställe att ha krukan på.
Haha visst är han söt? Hunden alltså. Han sitter och tänker säkert: "Jaha, så nu sitter jag här som hon sa. Men varför ska jag sitta med det där trädet? Den har hon ju redan lekt med jättelänge nu, jaja hon nämnde ordet boll i alla fall. Hoppas hon kastar den snart"
Nu står han ute i sin nya kruka, nya jord och nya träkompis haha! Vi får hoppas att han trivs, igår mätte jag honom och han är 19,2 cm. Vi får se om han växer något inom någon vecka. Granar som växer = trivs. Haha min morfar har bl.a. julgransodling och har otroligt kul åt min som tar en gran av staten och planterar i en kruka. Så kan det gå :)
Som tack för hjälpen lekte jag en stund med hunden innan vi gick in. Nu har jag så ont i halsen och är så utmattad av feber att jag ska svimma i sängen. Extra tack till alla er som gillade på Facebook igår ang. Nobleprisrekord! :) Kram på alla Er som tror på mig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0