Kan någon bevisa att det verkligen är fredag?

Förlåt för en kass uppdatering av bloggen de senaste dagarna men jag har varit så trött, helt slut faktiskt.

"-Men Herre Gud! Älskling har det hänt något?
-Jag har saknat dig också mamma. Nej jag är bara trött.
-Du ser ju helt förstörd ut!
-Jag känner mig helt förstörd."

Jag vet att Ni älskar att läsa om min och min mammas relation och konversationer. Haha.
I alla fall, min morgon vet Ni ju redan om hur den utspelade sig. Haha det s.k. köksdramat. Haha! Så här utspelade sig resten av dagen:
  • Vakna efter 5,5 timmars sömn istället för 8 som jag planerade (se förra inlägget)
  • Städade köket i all hast, en timme tills bussen går
  • Hängde upp tvätt, fixade i vardagsrummet, 40 min till bussen
  • Klädde på mig, blogguppdatering, sminkning, 30 min
  • Ringde en killkompis för att prata förstånd i honom. 20 min
  • Tigga lunchpengar av pappa, få tag på Irene, 15 min till bussen
  • Cykla till bussen.
  • Åka buss = somnade.
  • Vaknade i Örebro. Gick till Irene, 5,5 timmar tills mamma kommer hem
  • Gick med Irene till Örebros mest skrämmande och skitiga industriområde för att hyra en slagborr (haha jag vet WHAT!?) 4,5 timmar kvar
  • Hemma hos Irene, satt upp tavellist och stång i köket (haha förövrigt kan jag inte se när saker är snea eller raka) 4 timmar kvar
  • Sen satte vi upp spegel, skohylla och hatthylla. Jag dammsög medan Irene borra, sen krånglade vi båda med pluggar, skruvar och mejslar i alla storlekar och former. Haha. 2 timmar kvar
  • Sen fick jag skynda mig att åka hem. Tar bussen, väl hemma är det en timme kvar tills mamma kommer och INGET är gjort hemma. PANIK!
  • Damsuga hall, kök, tvättstuga, badrum, vardagsrum, trappa, "oj, hej lillebror och lillebrors kompis. Kan Jag damsuga här?", allrum, mitt rum, ytterliggare en toa, lillebrorsrum. Dammar, plockar, bäddar fort som bara den. Städar spisen, plockar in tvätten, torkar av köksbord, matsalsbord och soffbord. Medan jag står och diska sista locket och just  torkat det ser jag mamma och pappa komma gåendes utanför huset. Med världens suck sätter jag mig ner och det känns som mina fötter ska dö och som om jag glömt att andas den senaste timmen.
Sedan kommer mamma in och konversationen som följde har Ni ju redan läst. Helt utmattad kommer jag på att jag inte ätit mer än frukost på hela dagen!!!! Inte konstigt att jag mådde dåligt, som sagt äta var tredje timme är mitt mål. Mamma gav mig en apelsin Mer och sa att jag kunde gå och vila medan hon och pappa åker och köper mat. Jag dricker lite och spyr genast, haha fräscht jag vet men så kan det vara. Självklart somnar jag så fort jag lägger mig ner. Efter runt en timme vaknar jag av lukten av snabbmat! Min mage vänder sig, usch. Kebabtallrik var inköpt till mig. Illamående och med hår åt alla håll går jag ner och äter med god min. Till min förvåning åt jag riktigt mycket och när illamåendet äntligen lagt sig går jag upp och somnar igen. Jag ser helt förstörd ut idag och vaknade till nu vid 10 på kvällen, så trött så jag vet inte vad. Men vi fixade Irenes lägenhet i alla fall! :D Haha...
Jag hoppas att Ni andra har känt att det är en riktig fredag idag! Nu ska jag sitta i min säng och mysa med Johan tills jag slocknar.

Postat av: Nene

haha aaw, vännen, du sliter ut dig! Du borde chilla med borrar hos mig mer :D hahah.

2011-05-21 @ 00:06:45
URL: http://ireene.blogg.se/
Postat av: Nene

tack för all hjälp förresten ^^

2011-05-21 @ 00:06:57
URL: http://ireene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0