Våren är en nystart!

God morgon till världen utanför min bubbla! :)

Här sitter jag och äter sen frukost, lyssnar på musik och passar på att blogga lite innan jag och hunden ska ut igen :)
Min frukost: Fullkornsflingor och mjölk <3, ett stort glas juice, fullkornsbröd med kalkon och gurka, en liter vatten (haha de flesta som känner mig vet att jag knarkar vatten och har i princip alltid en flaska vatten nära mig) och en frukt, idag blev det äpple. Så söta färger! Haha Jag har vårkänsla i hela kroppen just nu, fast det inte ens är sol ute.
Jag har, efter lite funderingar, bestämt mig för att ta tillbaka mina gamla rutiner som man får med dig från sjukhuset. Haha! Så nu ska jag äta 5-6 gånger/dag, helst 6, sova bra tider och vara ute dagligen (vilket jag ändå alltid är med hunden). Mina nya/gamla rutiner för vardagar ser ut så här:
  • Vakna klockan 7, 6 om jag är ensam med lillebror så jag hinner ta ut hunden, göra frukost och väcka lillebror i tid.
  • Klockan 8; Frukost, alltid en frukt till frukost.
  • Klockan 10/11; Frukt
  • Klockan 12; Lunch
  • Klockan 14; Mellanmål
  • Klockan 18; Middag
  • Klockan 20; Kvällsmat
  • Senast klockan 23; i säng ;) haha!
Och så ska jag försöka få mitt liv att snurra runt ett tag nu, äta lite och ofta för att inte hinna bli sötsugen. För övrigt så har jag fått klipptid till på onsdag, klockan 12. Spännande! Jag hittade också mitt GAMLA träningsschema som jag fick någon gång när jag ville gå ner i vikt. Men duktig som jag är så höll jag det aldrig, funderar på om jag ska testa det igen nu när jag ändå boostar upp mitt liv. Det ser i alla fall ut så här:
  • Måndag: Konditionsträning
  • Tisdag: Vila
  • Onsdag: Styrketräning
  • Torsdag: Vila
  • Fredag: Konditionsträning
  • Lördag: Styrketräning
  • Söndag: Vila
Alla pass är även utskrivna i detalj och sedan ökar intensiteten efter ett par veckor, alla övningar är fullt möjliga att göra hemma dessutom! Och helt gratis! Sådant gillas av mig. Jag tänkte att jag ska testa det några veckor nu och sen också testa Jennifer Galardis, Ballet Body Workout som jag har liggandes på datorn. Den har jag faktiskt gjort en testgång på för att se vad det gick ut på och det är ingen hårdträning men den finns i olika nivåer och kan göras väldigt intensiv, dessutom så fokuserar den mycket på vighet och balans. Något jag verkligen har tappat nu när jag varken ridit eller dansat på ett tag. Vart tog mitt liv vägen :O Haha nu ska jag ha tillbaka det i alla fall!
Jag har även den ganska kända tränings DVD:n Shape, som jag har för mig bara är på 20 minuter, för när man har lite bråttom. Shape DVD:n innehåller följande tränings program:
  • 20 minutes interval training (basen)
  • Cardio conditoning
  • Firm your lower body
  • Flat abs
  • Sculpted arms
De 4 sista är typ "påbyggnad" som man kan ha till basprogrammet om man t.ex. vill ha lite extra magträning.
Haha så nu får bloggen bli en stötting för mig och så kör vi på det här tills sommaren och så ser vi vad som händer! Haha
Om jag får någon framgång med det här och jag känner mig piggare och gladare i min vardag så lovar jag att berätta det för er. Jag antar, om jag känner mig rätt, att det kommer recessioner på allt som är nämnt ovan också. T.ex. så ska jag redan idag börja peta i träningen. Det står konditionsräning idag, men jag ska gå lite längre och snabbare med hunden och sen ta en av träningsfilmerna istället. Blev så sugen på att testa dom! Haha!
Jag vill bara upplysa er om att, eftersom min blogg handlar om allt som rör sig i min vardag, bygga upp min blogg med kategorier. För att ni lättare ska få struktur i vad ni läser och för att helt enkelt för enkla allt. Haha
Ha det fint nu!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0