Lillebror

Satt och tänkte rensa igenom min dator när jag hittade en hel del bilder på min underbara lillebror!
Tidigt i morse åkte han på långhelgs semester med mamma och pappa till Danmark. På söndag är han hemma!
Genom våra elva (snart tolv, helt otroligt!) år tillsammans har vi hunnit med otroligt mycket äventyr! Haha allt från smyg ätande av godis på vardagar till äventyrsdagar på nöjesfält, heldagar på stranden och i städer som Örebro, Stockholm, Göteborg och diverse städer i Finland. Vi kunde promenera hur långt som helst för att ta oss till de roligaste lekparkerna när han var yngre, haha!
Utan min knas hade jag aldrig spelat riddare, krigare i djungeln, djurdoktor, butiksbiträde och alla andra av hans idéer. Jag hade inte heller suttit med på oräkneligt antal fotbolls träningar för att se hans utveckling. Han är den absolut bästa lillebror någonsin!
Nu är han äldre och istället för att klä ut mig får jag hjälpa med vilka kläder som matchar, vilka tjejer han gillar/inte gillar och hur hans gubbar på NHL-spelet ska se ut. Vad som är snyggt och modernt och vad man kan hoppa över, haha! :)
Vissa minnen med honom sticker ut lite extra;
Som t.ex. när han var riktigt liten, innan han kunde gå och vi bodde i en stor lägenhet mitt i centrala Göteborg. Han hade just fått sin "gåstol" (Det var alltså en rund plaststol med hjul så han kunde "köra" den åt alla håll, i mitten var det en sorts sittsele som han satt i, hade fötterna på golvet som han puttade fart med och körde omkring överallt!) och hittat min häxhatt med tillhörande svart och lila hår, som han så vackert hade på huvudet. I endast denna och en bölja gjorde han billjud och sparkade om kring över hela lägenheten, rakt över allas stackars fötter och skrattade och såg så otroligt glad ut att för flera månader blev ingen irriterad på honom när han körde på en. Sen efter hundratals blåmärken och ett par månader senare kunde han gå!
Då hade vi flyttat till en annan lägenhet, där hans favorit aktivitet var att dra med armen rakt genom alla hyllplan han kom åt och därmed riva ner allt han kunde. Sen försökte han klättra upp i hyllan istället. Detta var en absolut favorit länge, speciellt när man skulle dammsuga! Söta lilla skrattande unge.
Jag minns många andra saker också, första gången han gick ensam till en kompis, första gången till skolan, första egna mobilen och nu har han till och med en egen dator på sitt rum.
Min lilla lillebror har blivit stor och tonårstecken börjar redan visas... Haha så nu passar jag på att smita undan hemifrån och låter mamma ta det istället! Haha! :)
Som hyllning till världens mest påhittiga, fantasifulla, snyggaste, roligaste och älskade lillebror kommer här lite bilder på honom!
Milkshakes i örebro <3
Haha ingången till underlandet ;)
Valborg 2009
Danmarksresa, påsk 2009
Haha lek med datorn för ett tag sen!
I Göteborg på min student, 2010
Jag älskar dig killen!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0