Sverige roligaste majbrasa!

Som de flesta vet så var jag igår (torsdag, klockan har just slagit över midnatt till lördag men det räknas som fredag innan man somnar eller hur?) på audition till en danslinje strax utanför Örebro. På söndag/måndag tror jag att jag vet vad som händer. Troligtvis fortsätter mina planer som vanligt med att trolla runt med naturvetenskapen på universitetet i ett par evigheter, haha! Jag har Irene där ju!
Vad jag kan säga om provdagen var att stället är OTROLIGT! Superfint, internatet, dansstudion, maten, området, allt. Jag älskade stället. Vi dansade intensivt i runt 4 timmar har jag för mig och då är uppvärmning och stretch inte inräknat. Jag träffade otroligt många roliga tjejer som alla berättade om deras bakgrunder och drömmar med dansen. En superdag! Sen fick vi reda på att det är 75 stycken som gör provdagen och 16 som kommer in... hård konkurrens, tyvärr. Men det finns ju alltid ett nästa år!
Här är en bild på skolhuset där den allmännalinjen, biblioteket och aulan ligger:
Idag har jag gått med hunden en sådan konstig runda så inte ens jag fattade hur det gick till men efter ett tag kom vi till den stora herrgården här i närheten där de var i full gång med att förbereda för valborgsfirandet och majbrasan som ska tändas i morgon, allt i april? Jag förstår mig inte helt på allt i världen än, men det kommer! :D
Väl hemma en timme senare hade jag skoskav, bränt mig av solen och var allmänt trött, trots att jag sov nästan elva timmar i natt! Jag har även somnat till på dagen ett par - 4 gånger kanske? Haha helt otroligt!
Såg på nyheterna medan jag doozade off lite tidigare idag och de pratade om någon som hade eldat grovsopor i sin majbrasa förra året. Heter det alltså majbrasa vad man än eldar bara man gör det imorgon?
"-Men bilen brinner ju! Gör något!
-Äh, ta det lugnt mamma. Det är bara en majbrasa!"

Ja just det, och tydligen så ska man skrika "Hoo" in i "pinnhögen" innan man tänder eld på den för att locka ut smådjur. Haha tänk en nu en riktigt trött 20-årig tjej som halv ligger i soffan, små skrattar lite åt att folk blir så överdrivet förbannade över att någon bränt sopor att de inte tycker att man ska få ha en majbrasa, och ser en tant stampa i marken och ropa "Hoo" åt ett par grenar. Haha jag hade kul kan jag säga, men var för trött för att skratta. Det måste ha sett kul ut för alla åskådare (läs: hunden).
Haha ja nu är det vår i alla fall!

Postat av: Irene

fan va snyggt det ser ut där, typ som värsta herrgården :D

2011-04-30 @ 01:50:58
URL: http://ireene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0