Nu går det fort

Står på en mörk och tom perrong och väntar på saltsjöbanan som ska ta mig hem från stallet. Hittade superleriga Loppan i hagen för ett par timmar sen, hon betedde sig på toppklass idag! Fina tjejen :) imorgon kommer hennes ägare hem och mitt jobb där är slut, fast hon sa att om jag vill så kan jag fortsätta att komma ut och hänga med Loppan i augusti också, sen ska de båda tillbaka till skolan. Nu har pendeln kommit, puh! Pendeltåg är ju något jag inte kommer sakna när hösten kommer i alla fall! Nojig som jag är så tänkte jag nästan ringa en kompis och be honom hämta mig med bilen istället för jag som älskar dokumentärer såg såklart en i morse som handlade om en seriemördare som (självklart) hade hittat sitt första offer på en pendeltågsperrong. Elva på kvällen stod en kvinna där och väntade på att få åka hem från jobbet så dök han upp och fick in henne i skogen och våldtog och mördade henne :/ det hände typ -98 tror jag haha! Men jag får väl bli nervös för det ändå? -.- Så ja, en mörk och tom perrong var precis vad jag ville idag haha! Blev klar med att "avlera" Loppan först vid 10 på kvällen och först efter att jag släppt in henne i hagen igen så märker jag hur mörk det hade blivit, solen var långt nere under horisonten och månen stod högt över stallet. "klockan är ju bara tio! Har det blivit september mitt i allting? Hm.. Tog visst längre än jag trodde att få henne ren" och en tom seriemördar-perrong på det också... Uschamig :( haha får ta ett bad nu så jag blir lugn och ren igen haha :) På pendeln tog jag upp en desinfektions servett som jag brukar göra rent händerna med efter att jag har varit hos Loppan och självklart så satt tjejen mittemot mig och åt nötter (med händerna), jag såg hur hon tittade länge medan jag försökte bli ren och sedan tittade hon på sina händer och la undan påsen med nötter. Haha "åh nej! Vad dun jag känner mig! Jag borde säga något, berätta att jag borstat rent en häst i hundra timmar och verkligen måste bli ren!" fast det är för mycket svenskt i mig så jag sa inget och sakta så såg hon och jag på medan servetten blev smutsigare och smutsigare. Tror att hon insåg att det inte var för att tillrättavisa henne som jag gjorde så utan för att jag verkligen var superskitig, hoppas att hon insåg det i alla fall! Har också fått kontakt med en tjej som bor i närheten av mig som söker hästskötare till en av hennes hästar, när jag insåg att vi skulle bli fyra viljor på henne så valde jag att backa lite men idag hörde hon sv sig igen så vi får se och det blir en liten Sofie som tar Loppans plats till hösten. Fyra som rider och sköter samma häst låter som många krockar med scheman och många olika viljor som ska fram, jag är inte så bra på människor så vi får se vad som sker.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0