Sitter på Albanova för föreläsning

Har paus just nu och passar på att blogga lite.
Har en extrem huvudvärk, tur att jag inte har barn förrän imorgon kväll. Har astronomi just nu, helt okej om man vill glömma huvudvärk. Helt underbart faktiskt. Fortfarande väldigt "gammaldags astronomi" med att hitta och förstå vart allt ligger :P
Hade en sjukt kort helg kändes det som. Var ute på isen och åkte skridskor i lördags, jag stod väl på mina i Max 30 min innan jag gav upp, damn vad ont det gör. Vem kom på att de ska vara stenhårda och obekväma? :O
Sen gick jag och lillebror så långt över sjön som vi orkade men vi tänkte inte på att orka hem igen xD haha! Det var mycket "ta sats, lägga sig på isen och glida så långt som möjligt" hela vägen tillbaka haha!
På söndagen snöade det hela dagen. Vi hade snöbollskrig, gjorde Einstein i snögubbe version och byggde ett hopp i pulkabacken. Om ni bara visste vad ont jag har i rumpan och svanskotan efter allt flygande och alla fellandningar på pulkan xD haha kul var det i alla fall :)
Vi spelade även in lite små filmer bär vi var ute som jag klippte ihop och har skickat som en videohälsning till mormor och morfar i Finland :)

Lite bilder ;) :



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0