Trassel

Idag passade jag på att se disney filmen Trassel, jag älskade den! Lite typisk disney mysig film, en sak jag gillade var att tjejen i huvudrollen är 18 år gammal och inte 5-6 år som det ofta kan vara.

 

 

Filmen handlar om tjejen Rapunzel som har ett magiskt hår, en kvinna upptäcker hårets krafter när flickan är nyfödd och kidnappar henne. Rapunzel hålls instängd i ett torn för att skyddas av omvärlden, kvinnan vill ha magin för sig själv och har också upptäckt att magin dör när håret klipps av.

18 år gammal lyckas Rapunzel, med hjälp av en jämnårig kille som hamnat på fel sida lagen, ta sig ut ur tornet för första gången och följer sin dröm.

Trassel är verkligen en riktigt kul film! Den rekommenderas varmt! Jag kommer garanterat att se om den, ska testa den på min lillebror nu.

 

 

 

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0