Melodifestivalen; Deltävling 2

GÖTEBORG!!
Haha nej okej, då jag personligen inte kunde närvara framför tv:n under första deltävlingen fick jag bara andrahands info om vad andra tyckte. Så, mina förväntningar var inte de högsta efter det. Men oj! Jag har faktiskt riktigt trevligt! Fast som vanligt så vet ni att jag tycker jättemycket om allt! Så här kommer melodifestivalen 2011; deltävling 2, ur en 19-årings synpunkt. Läs och njut ;)
Brolle: Aah finns det något snyggare från Norrland!? Här är definitionen av uttrycket "eyecandy". Han har helt klart blivit influerad av sin Buddy Holly period, det märks tydligt men är ändå rätt okej.
Att han skrivit låten själv är super, sitter fortfarande och nynnar på refrängen, men vem valde hans skjorta!? Usch! Paljetter och fransar... Det är inte Brolle. Nej tack, skärpning!
Loreen: Förvånar med en underbar röst, superstark insats men åter igen; vem valde kläderna!? Nej nej nej! Snälla det var varken snyggt, modernt eller melodifestival. Suck...
Babsan och Bettan: Slår ihop dessa två bidragen och vill kommentera dom med tre ord: Tack för toapausen!
Sanna Nielsen: Snyggast klädda kvinnliga artist! Men åh vad synd jag tyckte om henne, vad hände med hennes röst? Har hon varit sjuk? Eller var det nervositet som vi aldrig tidigare sett som kom till ytan? Stackaren, hoppas hon får ihop det och jobbar på det till golben. Hyfsad låt annars, taskig koreografi. Gå i sidleds och vifta med armen... Hm... Jaja, mer melodifestival blir det inte.
The Moniker: Jag levde inte på flower power tiden och inte heller när Beatles ägde världsscenerna, vilket i detta fall innerbär att; Nej jag gillade inte detta! Det var... allt på en gång i en hemsk röra! En snubbe klädd som indier som sjunger på taskig engelska och dansar med två flygvärdinnor. Filmen i bakgrunden var däremot ett plus och kanske om jag hade hört låten men inte sett framträdandet så hade jag gillat den mer. Mina kära föräldrar såldes helt på den däremot... Svikare ;)
Anniela: JA! Här är istället vad jag växte upp med, glitter, 90-tals musik, platåskor och 80-tals inspirerade kläder. Detta säljer hos mig! Tyvärr kom hon inte så långt detta året men ser fram emot att få se mer av henne!
Chrisitan Walz: Åh, vem har glömt rösten bakom "Wonderchild"? Han är tillbaka! Samma röst, ny look. Jag tror faktiskt att jag gillar looken, lite vågat, lite nytt, lite sexigt och samtidigt med hans charmiga personlighet. Jo, detta gillas. Nu väntar jag spänt på en ny skiva av charm-chrisitan.
Snyggast klädda kille också för övrigt. Coolt vågat med pärlhalsband! Nice! Här är någon som vet hur man är en stilförebild! Ge mig mer av detta!
Vad jag däremot vill ha mindre av är Christen Sjögren, snälla! Har någon missat att kolla bäst före-datumet på den gubben!? I så fall kan jag säga att hade han varit en ost så hade han funnits på museum vid det här laget, lämna scenen. Du har fått din tid i ramljuset, det är inte 2011 att förstöra gamla låtar. Det var... den dåliga sidan av 90-talet.
Utöver detta har jag inte mycket att kommentera, programledarna kanske någon tror att jag glömt men nej... Det är bara inget att kommentera. Det är vad det är, nödvändiga övergångar mellan städer och bidrag.
Sen det här med "Bad Cop, Bad Cop" vet jag ärligt inte vad jag ska tycka om. Det hade sina roliga stunder det medger jag och jag tror att det kommer växa i mina ögon. "Häxan surtant och den där killen bredvid" kallade min lillebror det för och jag måste hålla med... Än så länge. Får se om de kan höja nivån till nästa vecka.
Sen alla ni som gjorde som min pappa och somnade så vet ni nu vad ni missade.

Postat av: Irene

Anniela har en turbaaaan på sig :D hahahah. och Loreen ser ut som om hon tagit lite olagliga substanser :)

2011-02-12 @ 23:02:22
URL: http://ireene.blogg.se/
Postat av: Irene

Håller btw med dig om Christer Sjögren, avskyr den gubben. Fattar han inte att han borde gå i pension nu??????

2011-02-12 @ 23:10:12
URL: http://ireene.blogg.se/
Postat av: Irene

Svar: ja fyfaaan för Christer! Asså var det förra året han var med och sjöng nåt med "I love Europe"? jag trodde jag skulle svimma av skam när jag såg och hörde låten, och då är jag inte ens svensk, hahah xD

Ah, kom hit så får du muffins ;D Jag vill inte ha fler i nuläget iaf, hahah... har ätit för många xD

2011-02-12 @ 23:32:10
URL: http://ireene.blogg.se/
Postat av: Irene

HAHAHAHAH, jag bara var tvungen: http://www.youtube.com/watch?v=tWuKdGaN5SE

jag skäms lika mycket fortfarande, usch alltså! spy

2011-02-12 @ 23:35:38
URL: http://ireene.blogg.se/
Postat av: Irene

Svar: hahahah, men de va du som fick mig att tänka på den! skyll dig själv ;D

2011-02-12 @ 23:51:46
URL: http://ireene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0