Tips på snyggt julpyssel!

Nu har jag testat ett nytt julpyssel och tänkte tipsa Er om det.
Köp vanliga, helt rena och tomma julgranskulor i glas. Jag köpte hjärtan och vanliga runda kulor:
Dessa kostade ca. 50 kronor/ask. Du behöver även vanlig oceanlack, jag har en glansigaste men valfri glanshet fungerar.
Den här stora burken kostar ca 70 kornor men det finns en mindre storlek också. Till det här behövs vanligt glitter, välj färger helt hur du vill!
Glitter finns i alla olika mänger och färger, så välj de som passa din jul bäst.
Ta nu av fästet i kulan och gör en strut av papper, helst glansigt. Har du tillgång till tex OH-papper eller annat liknande så är det optimalt att använda! Själv gjorde jag från ett gammalt kuvert, haha!
Häll sedan, via struten, i lite lack i kulan:
Snurra runt kulan så det blir lack överallt, häll sedan tillbaka det överflödiga lacket och ställ kulan upp och ner för att den ska droppa ut det sista. Vänta inte för länge för då hinner lacket torka, bara en minut eller så räcker.
Gör sedan en till strut och via den så häller du i glitter i kulan, antingen en färg, eller två eller varför inte tre? :) Mixa som du vill! Till den här som jag gjorde som ett exempel använde jag rött och silver.
Fler exempel:
Lycka till!

Postat av: Irene

Min svarta är lääätt snyggast :DDDD badass

2011-12-21 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0