Sola solen solast och irritation på apotekspersonal!

Som den inkorrekt skrivna rubriken antyder så har dagen gått i solens tecken! Jag vaknade av solen och dagen fortsatte i samma anda. Efter att ha ätit frukost med hunden så hängde vi upp tvätten, ute, I SOLEN! Haha ;) Efter det tog vi en kort promenad till en liten skogsdunge i närheten för att plocka blåbär och sedan sätta oss på bryggan och äta blåbär I SOLEN.
När vi kom hem var det dags att plock in tvätten, äta lunch och vila middag. Vaknade i full panik, drömde om samma människa som innan. Jag trodde verkligen att det var slut vid det här laget ju! Tydligen inte, i alla fall så gick jag och hunden en promenad till havet för att räkna vågor och lugna oss lite innan vi gick hem. Väl hemma var det ett par timmar innan lillebror skulle komma hem från skolan så vi lade oss på balkongen på översta våningen i huset, och solade. Vi lade ut flera stora kuddar, en dator med skön pop-jazz spellista och en bra bok. SOLADE i någon timme tills lillebror smsade så vi gick och mötte honom.
Hunden är på plats :)
När mamma kom hem senare på eftermiddagen, åkte vi iväg för jag behövde hämta ut ett nytt uttag av mediciner och hon behövde handla.
Jag besöker apotek relativt ofta och har besök många apotek de senaste åren, det är tog priset! För det första hade de bara en av mina fem mediciner inne för (och jag citerar henne nu!) "Vi brukar ju inte ha sådana som dig här". Det kläckte hon ut sig efter att vi konstaterat att jag inte brukar hämta ut mina mediciner på det apoteket, tydligen inte någon annan med liknande medicinering heller.
Självklart så var jag lika artig som vanlig och försökte skratta lite med henne och bara hålla med, men åh vad jag ville konfrontera henne. Jag är inte personen som skapar en scen i ett sådant tillfälle, även om jag hade bra lust att fråga henne vad hon menade med "sådana som dig". Menade hon lång? blond? ung? nyinflyttad? Hennes min om jag hade ifrågasatt vid det tillfället... Haha jaja :) jag klagade av mig hos en kompis direkt efter som så snällt höll sig på min sida och sedan var det över.
En bra sak är att mina uttag som för bara ett par månader sedan gick över tusen kronor/gång har blivit billigare. 7 kronor betalade jag idag, haha! Fick just sms om att resten av mina mediciner finns på fredag efter klockan tolv att hämta på det apoteket, haha. Jag tror hon skämdes lite.... Stackaren :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0