Påsklördag

Sitter och ser på Juno, underbara och härliga Juno! Tror faktiskt att jag aldrig pratat med någon som inte gillar Juno. Superhärlig film om sextonåriga Juno som upptäcker att hon är gravid, ett misstag efter en kväll med bästa vännen Bleeker. Hon inser att enda utvägen är abort men på kliniken ändrar hon sig och bestämmer sig för att föda och adoptera bort barnet.
Har tagit två riktigt långa promenader med hunden idag, bl.a. till en liten park och med oss tog vi en boll (till hundens extrema glädje) och en smothie (till min gäldje). Riktigt påskmys hade vi!
Så från en sak till något helt annat; får man smälla fyrverkerier på påskafton? För om inte så har mina grannar missuppfattat ganska så mycket... De har smällt hela dagen vid det huset, haha!
Nu till nästa sak; jag hittade nytt godis i mammas godisskåp idag och var ju tvungen att testa. Pops heter de och är ifrån Cloetta. Det låter kanske inte så gott, det är alltså lättsaltade puffar täckta i mjölkchoklad, men ge det en chans.
Nu ska jag se klart på filmen. Ha en fortsatt skön påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0