Citat, Danmark, sjukhus och växter. Super inlägg om ALLT

Sitter i min säng, har skrämt livet ur mig genom att hitta hunden under täcket och ser på Criminal Minds. Kan tillägga att jag har fönstret öppet och för att vara ett barn- och familjevänligt, lugnt området så är det en väldigt mycket liv och ljud elva på en vardagkväll.
De sa just en grymt skön replik:
"When a woman tells a man about her feelings,
she don't want him to fix her.
She wants him to shut up and listen"

Haha jag gillar och delar med mig. Har börjat planera min påsk nu, familjen (bortsett från en äldre bror) ska till Danmark som vanligt på påsklovet men jag har planer på att stanna i landet.
Jag var på sjukhuset idag och fick sjukt sköna tips på hur man ska göra om man har svårt att sova. Jag tror jag är påväg in i en sådan period nu och vill gärna förhindra den. Jag tror att mycket av det beror på att jag rest fram och tillbaka mellan här och Herrljuga så mycket på sista tiden och därmed satt alla mina superstrikta rutiner helt ur spel. Vi får se vad som händer med detta. Ett roligare besked är att ännu fler krokusar har tittat upp i vår rabatt här hemma! :D Och att mamma IKEA växt också håller på att dö. Haha förlåt! Usch vad elakt det lät, det är mer ett inside skämt mellan mig och mamma. Vi köpte nämligen två likadana växter till oss från IKEA och min dog efter någon månad och hon hade nog lite kul åt det haha. Jag lyckas inte med många växter :/ haha! Inte inomhus i alla fall, ute är jag bättre på! Men nu dör mammas också, trots alla hennes försök med näring och så för att hålla den vid liv! Aw... haha :D
På tal om växter så har jag en i en mellanstor kruka på mitt rum, den har inga blommor (bild kommer så kan nu hjälpa mig med vad det är för något) bara blad, jag fick den som en gåva och har ingen aning om vad det är men dör gör den inte! Har haft den i flera år nu! :D Haha och om jag vattnar den så växter den så man ser det, varje gång. Haha jag ser den bli större inom två dagar. Och när jag glömmer att vattna den på ett tag, tex när jag är bortrest eller liknande, så dör den inte. Den bara sluta växa så drastiskt. Haha supercool. Måste nog plantera om den snart för den börjar bli sjukt stor nu... Haha
Detta var allt för ikväll, nu ska jag snart slockna på min kudde.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0