Sakta men säkert...

Här om dagen, när jag var hemma och tog hand om lillebror med Johan så ringer telefonen. Gissa vem det var!? Jo, min "lokala kontaktperson" från Cultural Care (företaget som jag vill åka som au pair med i ett år, lägg det på minnet för det kommer nämnas fler gånger :) )! Haha så otroligt glad blev jag! Det gick från en vanlig grå höstdag till en ganska varm och fin sensommardag på bara några minuter.
I morgon ska vi till Karlstad på informationsmöte och personlig intervju. Förutom samtalet har jag även fått ett mail där det stod lite om Cultural Care och om min kontaktperson, ett sms inkom idag också med hennes nummer och påminnelse om mötet (som om jag skulle glömma!?) Haha :)
Är verkligen jättetaggad, jag och Johan passade på igår att skriva ner lite frågor som vi ska ta upp imorgon också. Bland annat så ska vi ta upp om varför hemsidan är så självklart inriktat mot tjejer. Haha! :)  Sen ska jag börja fylla i min ansökan! :) För mig är det "bara" körkortet och ett pass, som inte gått ur datum, som hindrar mig. Fast båda dessa är redan planerade i min kalender (ska det göras så ska det göras i god tid). Sen ska jag ändå vänta ända till juni(!!!) innan jag kan åka för jag är så snälla att jag väntar så Johan ska ta studenten så att han kan följa med! Med tanke på hur mycket han hjälper mig med diverse saker i livet så är la det de minsta jag kan göra.
På torsdag är det dags för introduktionsutbildningen på trafikskolan så jag får börja övningsköra. Passet ska göras nästa vecka, hoppas jag. Då en kort men välbehövd utlandsresa ligger i luften. Mycket kul på gång! :thumbup:
41 veckor idag till preliminärt avresedatum. Jag vet, låååång tid kvar, men jag uppskattar verkligen att ha något så stort att se fram emot.
Det är kallt och tråkigt väder som väntar nu i flera månader, men nästa år ska jag vara i sommar och värme! Det är okej att vara avundsjuk på mig :) Haha!
Mer uppdateringar om helgens upptåg och den nya mobilen är påväg, även lite bilder planeras att läggas upp så fort tiden kommer! Nu måste jag kolla till min lillebror som har ont i halsen. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0