Fredag kvällen :)


Alice In Wonderland :D



Filmen
var Tim Burton rakt igenom, haha men jag tycker den var väldigt bra. Fast återigen så tycker jag att folk har förstorat filmen, samma som hände med Avatar. Folk tjatar i flera veckor i förväg och alla bestämmer att filmen är bäst innan de ens har sett den. För mej tar det ner en film tyvärr.
Men om man ser bortanför detta så var filmen perfekt. Det var alla underbara karaktärer och miljöer fast med inslag av Tim Burtons fantasi. Det fanns även en massa nya figurer som drakar,  hundar och varelser jag inte har namn för.
Inget ont finns att säga om skådespelarnas prestationer heller, Johnny Depp tolkar rollen som hattmarkaren helt underbart, jag kan inte komma på någon annan jag hellre hade sett i den rollen. När vi ändå pratar om skådespelare måste jag medge att jag var lite osäker på om Mia Wasikowska (Alice) skulle göra den stora rollen bra, men nu efteråt så tar jag tillbaka all tvivel. Hon har mycket talang och jag hoppas på att få se mer av den i framtiden. :)
Gillar du Narnia är Tim Burtons Alice In Wonderland verkligen en film för dej :)

Resten av kvällen :)



Efter bion tog jag med Elina på en stadspromenad genom Göteborg. Först upp till stadsbiblioteket för att lämna tillbaka lite böcker och sedan ner för Avenyn och genom Stadsträdgården och (efter lite krångel med en vakt och en seg snurrgrind) till Centralstationen och Nils Ericsson Terminalen för att ta en buss till Kungälv.
På bussen fick en kompis till mej för sej att hon ville träffa mej i Göteborg men konstigt nog så vänder inte bussen på motorvägen :O
Väl i Kungälv gick vi till Maxi för godis är ett måste på helgen :$ Förutom godis så köpte jag This is it dvdn :D hade jag längtat efter att få se den igen eller? :D Underbart.
Efter ett snabbstopp på Viking i Ytterby körde Nattha hem oss sista biten till Elina :) Så mycket mer hände det inte, vi såg på Let's Dance och mysde och det vart lite tjat (okej bara tjat från mej då kanske men tjat ändå :D) om vem det var som tände lampan hela tiden -.-

 

 

 

 

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0