Äntligen!

Äntligen har jag köpt min kurlitteratur! Inte ens talesättet "bättre sent än aldrig" kan få mig att sluta skämmas över att jag gjorde det så sent. Fy på mig!
Sparade lite pengar genom att jag fick mammas medmera rabatt mot att hon fick poängen. Underbara lilla mamma!<3
Bild från Danmark i oktober
Skolan idag var kort, men vilken chock jag fick! Åkte bussen in med mamma idag som ska hålla utbildning där hela veckan. I bilen på väg till bussen inser jag att jag har glömt mobilen hemma. Aja, whatever tänker jag och rycker på axlarna. I bussen sedan kommer jag på att skulle ju möta Emmili vid busshållplatsen vid skolan klockan åtta. Så utan att kunna kolla om allt går enligt planerna med henne hoppar jag på bussen upp till universitetet. Väl på plats är jag 5 min sen, enligt då vi bestämde tid. Blir orolig då hon inte är där... 5 min innan föreläsningen börjar känner jag att jag måste gå för att hinna gå lite vilse också, lite orolig och irriterad över att jag ska glömma mobilen just idag.
Inne i hörsalen hittar jag fortfarande inte Emmili... Oron lägger sig i magen, tänk om det hänt något?
2 timmar senare ska går jag på bussen hem och kan inte vänta tills jag får höra vart Emmili tagit vägen.
Väl hemma sedan så var det inte alls så farligt som jag fick det till. Jag förstorar alltid upp saker och gör det till jordens undergång, som en nära vän brukar säga. Hennes cykelkedja hade hoppat ur och då det bara var en föreläsning idag lät hon bli att komma helt. :)
Min bror ska flytta hemifrån i helgen! Äntligen, eller något liknande var nog min reaktion. :) Hoppas allting går bra för honom.
Men nu måste jag skynda mig ut med hunden, snart fångarna på fortet! Haha Benjamin Wahlgren är med idag så har lovat en vän som inte kan kolla, att uppdatera om vad som händer. Haha Lite overkill kan tänkas, men vad gör man inte....
Solig, men kall dag idag. September imorgon, bra eller dåligt? Tiden får utvisa! Uppdaterar kanske mer ikväll om det blir tid, ska hjälpa en underbar kille med hans religion och engelska läxa. Vad gör man inte när man är perfekt? Haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0