Mer tankar om och rädslor inför valet!

Vill bara passa på att nu i början av inlägget tacka min kompis Sofia för den enorma och härliga koppen som jag fick av henne efter hennes besök i New York! :) Tack, den blir väl använd under kvällar som dessa! :)

Duellen på svt är nu
slut och diskussionen håller på för fullt på svt.se. Försöker hänga med allt vad jag kan medan jag uppdaterar er.
Passade även på att kolla hur det tillfälliga resultatet ser ut på Facebook. Här är resultaten för tillfället:
Är det bara jag som tycker att SD har fått majoriteten av rösterna av personer under 25 år, är extremt skrämmande? Detta för mig tillbaka till det jag tog upp i förra inlägget: jag tror att många inte vet vad de egentligen röstar på när de röstar. Detta riktar sig enbart till unga och mest förstagångsröstare.
Jag blir helt ärligt rädd när jag pratar med många av mina vänner och de säger att de t.ex. ska rösta på SD för de vill ha ut alla invandrare ur Sverige. Men VAKNA! Läs igenom vad SD egentligen vill!? De vill inte slänga ut någon, de vill sluta att ta in så många. Men framförallt, rösta in på de bara för att ni har dåliga erfarenheter eller upplevelser av invandrare! SD tycker ju så mycket mer, håller ni verkligen med om allt det också? För man kan inte välja att bara rösta på deras invandrarpolitik, det MÅSTE många inse!
Detta är vad jag har uppmärksammat när jag har pratat med personer i min ålder om valet.
En annan sak som skärms lite när man kollar på Facebooks valresultat är ju att Priatpartiet ligger så högt! De är t.o.m. högre än Centerparitet och strax under Folkpartiet. Vad har Piratpartier för politik egentligen? De vill att alla ska kunna ladda ner senaste säsongen av Lost gratis, men mer då? Visst, kulturellt utbyte är ju bra, men mer då?
Sen vet jag ju att man självklart inte ska ta Facebook på för stort allvar men ändå! :)
Diskussionen på svt.se började som en diskussion om dagens duell men nu en kvart senare verkar den mest ha mynnat ut till en massa utrop som "Ge Sverige till svenskarna!" eller "Rädda Sverige, rösta på Mona!" så jag ger nog upp med att fortsätta att bevaka den. Istället måste jag ju komma på hur man ska göra valvakan i år. Det lutar mot en mysig kväll med mamma här i vardagsrummet med te och kakor. :)
Valet håller mig verkligen sysselsatt, vad ska jag göra om en vecka? :O Haha får bli mer aktiv inom politik då det inte är val! Så, satsar vi på att jag sitter i svts dueller om 8 år? ;) Haha! Drömmar är fina!
Tänk er känslan som Mona måste ha ikväll, hon kan regera Sverige om en vecka. Shit, det där kallas för fjärilar i magen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0