Stress!

Efter ännu en matte föreläsning är jag hemma igen, men oj vad mitt huvud protesterar. Måste sova ikapp mig snart!
Emmili var i skolan idag, skönt! Fast hon var ännu tröttare än mig och jag tror att hon somnade när Yang pratade på om hur man faktoriserar ekvationer. Jag var helt vaken och lyssnade, antecknade och lärde mig. :thumbup:
Slutade redan 10 idag och tog mig in till stan, kollade på en mobil som ska köpas in men inte på The Phone House. Dom har bara den i tråkiga färger, tyvärr. :(
Hann med att fixa synundersökning till körkortstillståndet också, innan jag skyndade mig till bussen hem. På bussen somnade jag nästan och kände att när jag kommer hem MÅSTE jag få ta en power nap! Det är nog det bästa som jag har gjort! Börjat ta en power nap mitt på dagen alltså. Eller att sova middag som mina vänner kallar det när de vill retas lite. Haha :)
Just det, måste bara tillägga att min syn är helt 110% perfekt! Haha yes :thumbup: Blev super glad av att höra detta, då jag inte känner för att lägga pengar på dyra glasögon, optikern märkte hur glad jag blev och skrattade till lite och sa: Man kan inte alltid ha alla rätt, vänta du bara... Man vet aldrig vad som händer med åren... ;)  Haha :) Hon tyckte att hon var rolig men jag spelade väldigt orolig, usch då... :( sa jag. Haha Ni skulle sett optikerns min.... Tycker nästan lite synd om henne, men jag önskade henne en fortsatt trevlig vecka i alla fall! :)
Jaja, nog om detta. När jag hoppar av bussen och ska gå in i mataffären för att köpa lite saker till maten ikväll så ringer en kompis. Efter det samtalet insåg jag att min power nap just flugit ut ur dagens planering och pga tids brist får jag plocka på mig en redbull istället. Haha detta, mina kära vänner, kallas för en "nödlösning".

Så nu sitter jag här och vilar mig lite innan hunden ska ut och jag ska iväg igen. Måste plugga också men det får bli senare. Min kalender blir full av saker som ska hinna göras varje dag och nu är hela sidan för idag mer än full, men ändå så bokas det in ännu mer. Hur ska jag hinna med allt? Ska måste en prioriterings lista, kanske kan lägga ut lite tips om hur man ska tänka när man gör en sådan då jag vet att otroligt många har mycket att göra och stressar och stressar men ändå blir inget effektivt gjort. Det går snabbare att ta det lugnt ibland! Tänk på det! :)
En sak till! Jag blir så irriterad på mig själv och mitt otroligt dåliga ordförråd. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit på mig själv med att skriva eller säga ord som "cp" eller "tönt". Jag gillar inte ens sådana ord! Måste hitta värdiga ersättare! :) Så det var allt för denna gång! Ta hand om er och stressa ner ibland också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0