Promenad med Twilight, Stan Lee och Jane Austen


Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag gå en promenad slinga som heter "lugna promenaden", fick också reda på att i kommunen finns det flera "lugna promenader" Haha! Den jag gick var 4,5 km och gick mestadels utmed havet, supermysigt! Jag är verkligen förälskad i havet! Det beror troligtvis på min mamma, som älskar att åka till havet och vi har sett havet från divrese ställen i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Hon är helt förälskad i det och det har väl smittat av sig på mig. 

  Nåja, nog om familjen här kommer bilder:



Sådär då ska vi se om jag kan ta er igenom den här promenaden, ni som är så lata så ni inte orkar gå själva! Haha!
  Vi börjar med en lite mindre inbjudande bänk...


...gillar man inte den så är det bara att sätta igång att gå...

...och gå...

...och gå...

...och gå lite här med!

Sen kommer man hit och då kan man fortsätta gå...

...och stanna och titta på en liten liten ensam fågel som sitter på en sten, innan man fortsätter att gå...

...igenom en skog...

...över ett par plankor (haha väldigt intressant det här va?)... 

...mellan lite staket...

...och sen, äntligen! När man kommit in i någons trädgård, då har man gått fel och får gå tillbaka...

...och gå över en bro istället...

...och gå...

...och för att slippa gå fel igen så kan man följa skyltarna....

...sen kommer man till den mest underbara lila glänta! Aaaaw så sött! Helt knalltgrönt! Här man man föreställa sig att Bella och Edward ligger och pratar om lejon och lamm (haha okej alla unga tjejer borde förstå)...

...fast just idag var det lite för blött för det...

...då kan man istället fortsätta till havet igen för att...

...you guessed it, fortsätta gå! Här blåste det en väldig massa och jag funderade på hur bra det här skulle kunna gå egentligen, men jag tog mod till mig och fortsatte...

...att gå!

  Och medan jag gick där i blåsten och med havet som för tillfället mest var ett litet sund, så kom jag (självklart) att tänka på hur det skulle vara att bo där ute, det fanns dem mest fantastiska hus där! Med tennisbanor, enorma trädgårdar och pooler, jag hade helt klart kunnat tänka mig att ta bort en tennisbana och slå upp ett litet mysigt stall där istället, halva trädgården kan bli hage och ridbana (så stora är de trädgårdarna!) och istället för att gå och gå och gå och gå så hade man kunnat rida och rida och rida och rida
  Då kom jag ju också på att jag har inte råd med ett hur där! Det kommer inte räcka med ett nobelpris för att få runt det liksom! Så då måste jag istället gifta mig rikt, vem är rik nog då? -Iron man! Såklart!    Ha! Dum jag var som inte tänkte på det från början! :D Min hjälte, Tony Stark, är rik nog att köpa ett hus där åt mig samt smälla upp ett stall och lite sånt småplock :D Fast han gillar ju att surfa.. Äh, det kan han ge upp! Eller så kan han flyga till Australien och surfa där istället! Perfekt bulletproof plan ju! 

  Så här är ett par förslag på hus jag hade kunnat tänka mig (alla har såklart privat strand och brygga till havet):


Det här var min ABSOLUTA favorit!
  Åååhåå så fint det här huset var! Det kändes som om man steg in hos Mr. Darcy och Elisabeth Bennet (Mrs. Darcy sen typ två hundra år tillbaka -.-) när man knallade runt deras stora gård. Supervackert! Haha man ser kanske inte så mycket på bilden men det var superfint! Kändes lite halvdumt att stå och ta kort på folks hus, men vad gör man inte för att dela med sig av sina tankar till er läsare? 

Nu blev det här ett superlångt inlägg med Twilight, Stan Lee och Jane Austen referenser haha! Hoppas att någon hängde med för nu tog promenaden slut. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0