Smärta: idag är jag din!

Jag har lidit med en enorm smärta idag. Var i en olycka igår och sitter här med fem omlindade sår och två big ass blåmärken. Ont? Ja, jo men bara på en sådär 9-11 ställen så... -.-

Fick bl.a. en så hård smäll mot magen att jag knappt behåller någonting alls, än mindre smärtstillande.
Hamnade i bråk (jag vet!? JAG? I bråk?? Förstå då hur ont jag hade...) med en läkare angående om min arm behövdes sys ihop eller om de räckte att tejpa, visade en sköterska vart sakerna låg i ett rum jag befann mig i i 10 minuter (med lite logik kommer man långt) och svor nästan åt röntgen sköterskan som pålgade mig genom att tvinga mig att vrida mina kroppsdelar åt diverse olika håll.
En annan sköterska fick jag ren panik på för efter att de hade spolat i såret med sprit och koksalt för sjuttioelfte (femte kanske då...) gången så fortsatte hon att peta runt och tycket det var superintressant att se på mitt ledband inne i armbågen. Lagom ont gjorde det! "Hallå!? Det sitter fast en smärtkänslig människa i den där armen som du leker med!!" utbrast jag flera gånger.
Olyckan skedde mellan två och tre på eftermiddagen och strax innan nio på kvällen stängde de igen såret! Helt otroligt... :/
Utöver det lyckades jag också slå i smalbenet på två ställen, fotknölen, stuka fotleden, slå upp såret på tån, skrapa upp huden vid två ställen vid knät, slå i knät bra hårt, slå av fibertrådar i min yttre lårmuskel och diverse lite mindre skrapsår och blåmärken överallt. Haha det är såhär man avslutar en super sommar!! :D
Då får vi se om ca 4-6 veckor hur såret blev och hur många ärr den här tjejen besitter då.
I somras kom det till 14. Ett under våren pga käken.
Så ja, 15 plus de 2 ställerna jag förlorade hud på igår och armbåden.
18 ärr är vi upp i för i år och det är bara septemer. Inte okej!
Om någon kan sluta distrahera min hjärna snart, så att jag slutar klumpa till det och hamna i sådana situationer att jag får ärr så skulle det uppskattas!
Jaja :) sova gick inte första natten p.g.a. smärta och illamående, nu ska vi se hur den här natten går.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0