Jag har en känsla av att det var min sista dröm om dig

Som alltid när jag drömmer om dig så är vi utomhus, den här gången är allt runt oss tomt.
Det är ingen scen runt oss, bara en stor asfaltsplan, mer än den minns jag inte.
I alla fall så står jag där själv först och känner mig riktigt vilse, men så fort du dyker upp i närheten så vet jag genast vad jag gör där.
Lång historia kort; Du rör min kind, jag ryggar tillbaka och backar sedan från dig ett par steg. Jag har bett dig att låta bli det där så ofta, ändå fortsätter du. Du kommer närmare och förvarnar mig om att du vill kyssa mig, med din ena hand mot min kind och den andra om min midja så förverkligar du din plan. Lätt, lättare, lättast... En sekund till och jag hade svävat iväg, istället släppar du och jag känner mig tyngre än någonsin. Mina ben bär mig inte och jag faller ihop, det gör ont. Av någon anledning skakar jag riktigt mycket men slutar när jag ser upp på dig. Plötsligt är du minst 2 meter lång och tittar ner på mig och skrattar. "Haha! Din korkade blondin! Du klarar ju inte ens att bli kysst!"
Sen går du, jag är fortfarande tyngre än bly och kan inte ställa mig upp, men jag vill inte följa efter heller. Jag kände för att vara kvar där nere. Sen kommer det tusen bilar och ställer sig i en stor oval runt mig, fast jag är inte i mitten. I mitten står du och ler som alltid. Så vackert. För en halv sekund känner jag mig lätt igen, tills jag inser att det är inte mig leendet är för. Jag ser mig omkring, sen ser jag på dig. Då står du med ryggen mot mig med en tjej hängandes mot dig. Allt jag ser är att hon har ljust hår. En äldre kvinna står längre fram med en bibel i handen.
Ni gifter er! Okej, tänker jag, du har hittat den rätta, jag vill gratta dig. Önska Er all lycka till i framtiden, men jag är tyngre än någonsin, sedan går marken under mig sönder och jag faller.
God natt prinsessa, det är dags för en drömlös natt nu tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0