Valet och Toy Story 3

Med en stor kopp te och ett stort leende sitter jag och tittar på valdebatten mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Underbart! Jag måste säga att jag älskar att vara så insatt, varför har jag inte varit det innan? En helt ny värld har öppnats, jag skulle inte för allt i världen (lite överdrift där kanske... ) missa detta. Jag har valt rätt, det känner jag så nu vill jag hjälpa andra med desamma. Jag diskuterar gärna med många om valet, som de flesta av mina vänner märkt och jag tror att det har hjälpt många att inse vad partierna står för.
Vet att många förstagångsröstare läser min blogg och jag vill verkligen uppmuntra ALLA att använda sin rösträtt. Jag vill inte styra någon åt något håll, men när jag ser att så många röstar på partier som de inte ens vet vad de står för då blir jag nästan rädd. Man måste veta vem det är man röstar fram till att leda, styra och faktiskt regera Sverige! Kolla in SVTs utfrågningar, här finns även duellen som går på TV just nu.
Ju mer jag hör Mona och Fredrik "duellera" desto säkrare blir jag på hur jag vill att Sveriges framtid ska se ut; Alla kan påverka! Detta är viktigt! Tänk på det den 19e.
Ska försöka att inte tråka ut er alla FÖR mycket om valet nu :)
Förutom detta har jag varit på bio med lillebror :love: Vi såg på Toy Story 3! Många vet att jag inte gillar uppföljare men detta har de verkligen lyckats med. Både skratt och på väg till tårar blev det. Väldigt fin film! :) Tack vare denna film fick jag känslan att Toy story, liksom många andra filmer t.ex. Harry Potter, är verkligen en filmserie som jag har växt upp med.
I denna nya film har Andy växt upp och ska flytta för att börja på collage. Han är 18 år och frågan "vad händer med leksakerna när barnen växt upp?" ligger genom hela filmen. Härlig känsla och mycket eftertanke väcker denna filmen.
Som sagt, väldigt härlig film. Verkligen värd att se! :thumbup:
Min första tenta är på fredag så pluggande har tagit mycket tid i helgen. Plugga plugga, haha detta är mitt liv! :)
Imorgon åker mamma till Göteborg för ännu en vecka, så barn- och hundvakt en vecka till. Har laddat upp inför kommande vecka med massor av höstpyssel till lillebror då det verkar bli regnskur efter regnskur denna veckan.
Åter till där jag började nu. Duellen, sitter och kollar hela tiden och oj oj oj! Nu verkar Fredriks nerver sätta in, hela han ser ju spänd och irriterad ut. Jag gillar verkligen också att han slutat att "dua" Mona och nu säger han "Mona Sahlin" hela tiden istället. "Men nu tycker jag att Mona Sahlin" "Mona Sahlin sa ju att" "Till skillnad från det Mona Sahlin sa"... Haha Härligt! :)
Uppdaterar er mer senare, nu måste jag se slutet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0