Informations mötet!

Var som sagt på först mötet om Cultural Cares Au Pair program! Har mycket att berätta!
Vid tre på eftermiddagen så åker jag och Johan mot Karlstad. Väl framme inser vi att vi har mer än gott om tid så vi tänkte fortsätta vårat lilla uppdrag om att hitta Coca-Cola Vanilla, den finns ibland (väldigt sällan!) i vårat vanliga Maxi hemma. Så med mycket tid och en GPS hittar vi ut till Bergvik köpcentrum och gissa vad vi hittar? Jo flera lådor med Coca-Cola Vanilla! Perfekt!
Superglada och med bagaget fullt med dricka, jag köpte 4 st och Johan 14(!! Haha :) ) kör vi tillbaka in till centrum och nerverna börjar kännas i magen.
10 i fem går vi nervöst in i hotellet, men så fort vi hamnat rätt och börjat prata med de andra så släppte allt. Ju mer om USA jag fick höra desto mer taggad blev jag till att åka. Jag vill åka nu! Efter en privat intervju och engelska test så sitter tillslut jag och Johan sist kvar med de två tjejerna från Cultural Care och ställer mängder med frågor om allt från försäkringar till vardagen i USA.
På vägen hem snurrade det mycket i huvudet och det verkar som att våra planer att komma till samma område i USA är inte längre existerande. Den biten har vi redan gett upp och nu ska vi satsa på att båda ska få en passande familj och åka samtidigt istället. :)
Just nu känner jag att jag verkligen vill ha mer erfarenhet av yngre barn, helst 0-2 år. Så om någon känner någon som har barn i den åldern skulle jag VERKLIGEN uppskatta om ni hörde av er (detta gäller självklart bara er som bor nära mig ;) resten kan ignorera detta stycket)! :)
Just nu ligger William här i soffan bredvid mig och vi ser på Harry Potter. Verkar som det blir ett maraton av Harry Potter idag. Det är mysigt! :)
Har även testat att skriva i boggen via sms och mms så om det kommer upp lite udda eller korta inlägg utan större mening ibland så är det troligtvis bara för att jag vill testa sms/mms tjänsten. Haha :)
Fick mail från Bokus igår, där stod det att min order är försenad!! :( En timme senare fick jag ett nytt mail från de där det stod "Din order är nu skickad" och böckerna ska vara här om 1-2 dagar. Hoppas de kommer idag, men det chansen är väl lite väl liten? :) Måste kolla posten nu om de har kommit!
Hm.. nej inga böcker hade kommit, men något från "Grön ungdom" har landat i brevlådan. Det måste ju läsas igenom!
Nu är det poängutdelning i stora salen på Hogwarts, på våran tv så anatar att nästa film ska i snart. Ska försöka få med lillebror ut lite innan för att se om han orkar det och om febern håller sig nere efter det. Snart dags för honom att börja skolan igen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0