Sommarkort!

Har gjort mitt första sommarkort för i år, jag är lite sen men så verkar också sommaren vara ju! :) 
  Kortet åkte med min mamma ner till en kommun där vi bott tidigare och lämnades över till en nära vän till familjen! :) Jag måste säga att jag har haft riktigt kul med min Promarkers den här helgen! Ett ljust och sommigt kort blev reslutatet, här kommer bilder! :) 

Framsida - stämpel från Panduro Design.
Kortbasen är ett vanligt cardstock kort i vitt från Slöjddetaljer. På den rosa bakgrunden har jag stämplat och haft på Perfect Pearls, tycker det blev riktigt bra faktiskt :) Lite skimrigt men inte för mycket.


Framsida, detalj. Samma spetsband som i rosetten men jag valde att färga den här biten i rosa.
Blommorna är ifrån Creative Club, färgade med Distress Stain.


Framsida, detalj.


Insida - lite överblivna bitar av papper sattes ihop och blev en matchande och söt insida med en större rosa bit för man kan skriva en hälsning. 


Insida, detalj. Stämpel från Panduro Design igen :) 
Det rosa pappret är rivet och kanterna är färgade med Distress Ink. 


Insida, detalj. Stämplade det rosa bakrundspappert med fjärilar i rosa, det gav lite med liv till insidan men utan att ta för mycket från den skrivna hälsningen. 


Jag hade riktigt kul när jag gjorde det här kortet, imorgon kommer mamma hem från sin lilla weekend där nere och då får vi se vad mottagaren av kortet tyckte! :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0