Vett och etikett i en värld av SMS?

  Tjaa tjaa bloggeeen, Nikita in tha house! Hahahahahaha shit, måste skratta lite åt mig själv, vänta lite. 
 Hahaha! 
 
  Sådär :) Sitter i min säng, halv 12 på natten till söndag och käkar saltapinnar. Köpte saltapinnar från Coop, VÄRDELÖSA! Köp aldrig såna! Det smakar bränt, är de smala och inte det minsta salta. 
  Nåja, idag ville jag ta upp det här med sms. Jag tror att alla har en egen sms-personlighet, helt på riktigt! Min mammas sms personlighet kan beskrivas så här: 
 
Oj nu fick jag ett SMS. Det är nog ett av mina barn, jag ringer Nikita och kollar vad hon vill.
"-Ah, det är Nikita
-Hej, det är din mamma. Ville du något?
-Va? När då?
-Du smsade? 
-Haha nej mamma jag har inte smsat, vad stod det?
-Jag läste inte, jag tänkte att det är bättre om jag ringer istället."
 
Fast om jag ska vara ärlig så var det där min mamma för ett år sedan typ. Nu har hon lärt sig att använda sin mobil mycket mer! Hon har till och med lärt sig att skicka bilder, svara på sms och läsa och skicka mail via mobilen. *Paus för applåder* För något år sedan kunde det se ut så här när hon försökte smsa:
 
"-Hej mamma! Jag är hos en kompis, jag kommer hem senare. Är det något speciell tid du vill att jag ska vara hemma?
-K"
 
Japp, Ni läste rätt. Ett "K" kunde man få som svar. Ibland tror jag att det var min mamma som startade "K" trenden, haha! 
 
  Nog om min mor som vi alla beundrar och över till mig. Min sms-personlighet är lite annnorlunda, alla som umgåtts med mig vet att jag kollar alltid mobilen på en gång när jag får sms. Att svara däremot är ju något jag sällan orkar göra, haha! Det kan ta mig flera timmar, ibland dagar, innan jag orkar svara på värdelösa sms som "Vad gör du?". Det här driver alla mina kära vänner till vansinne och idag tog en kompis hem ett pris haha!
 
Igår fick jag ett sms halv tre på natten där det stod "Är du vaken?". Lagom oskydligt sms, right? Nåja, jag läste det och tänkte "Alltså klockan är ju jättemycket, jag borde inte vara vaken". Så jag svarar inte utan går och lägger mig istället. Idag på eftermiddagen fick jag ett nytt sms från samma person där det stod "Nu vet jag att du är vaken för du uppdaterade på FB just! Varför svarar du inte mig för? Ska du ignorera mig länge eller? Aja!" 
  Haha, när jag läste det visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, så jag skrattade tills jag grät helt enkelt. 
  Till saken; jag kollar alltid sms, är det viktigt, har jag tid och lust så svarar jag. Svarar jag inte så går inte världen under! Om jag fått sms under natten där det står "Vaken?" eller "Vad gör du?" så svarar jag inte när jag har vaknat, för vad personen än ville så lär det ju inte vara aktuellt längre 4-5 timmar senare.
 
"Är det viktigt så ringer man väl och om det är något spciellt personen vill så skriver den väl det och inte "vaken?" så då var det väl inget viktigt"
exakt så är min teori om SMS. Så då fungerade det inte i mitt huvud att personen som undrade om jag var vaken igår natt blev så sur... Sen slog det mig! Problemet ligger inte i SMS utan i PMS! Att jag inte såg det tidigare! Suck... Det hade ju sparat ganska mycket utav er tid så ni hade sluppit läsa allt det här.... Sorry :D Haha! 
  Nu ska jag tugga i mig ännu en äcklig pinne och sen är det sleeeping time! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0