Rådjur

Rådjuren i kommunen där jag bor är helt helt helt (nej jag stammar inte jag ville bara att ni inte skulle missa det ordet) respektlösa. De kan inte bry sig mindre om människor! Mitt på dagen käkar de upp trädgården och nu stannade jag för att ta kort på det och vad gör de då? Jo självklart så vänder de på huvudet och ger mig världens bitchblick, man kan riktigt se hur de ba: Alltså du stör mitt i maten, hallå! Vad håller du på med?

  Innan jag flyttade hit var jag lyckligt ovetande om hur uppochner världen är :O haha!

  I vilket fall, idag hade vi så sjukt fint väder så man kände sig tvungen att gå ut. Som om vädret skulle bli ledset annars, var ligger logiken i det? Undra om det börjar regna om man inte går ut när det är fint...? Och vädret ba: Ha! Där fick du, försök att gå ut nu då! Nu när du måste iväg och köpa mer jäst till bakningen! ...eller ja... Nä, fast jag brukar glömma att köpa jäst. Eller glömma och glömma, jag är i affären och tänker "Japp då är jag klar och går mot den coola självbetjänings kassan. Nej oj jag skulle ha jäst också! Fast nu orkar jag inte det, det tar ju mer energi att stanna, vända och gå åt fel håll igen bara för lite jäst... Äh jag skiter i det. Perfekt nu känns det bra när det är bestämt."

  Så kommer jag hem och sitter och rullar tummarna tills jag kommer på: "åh jag var ju och handlade innan så jag kan baka bröd idag! Perfekt! Då ska vi se... Jag behöver ägg, margarin, jäst, jäst? hm, påminner om något. Nåja, ägg, margarin, jäst, ah just tusan jäst var det som jag var för lat för att köpa! Åååååh blir så trött på mig själv, vad tänker jag på? Äh svamp har vi i trädgården, de funkar nog lika bra! :D ??? Åh -.- " Haha och så ser det ut i mitt huvud när jag inte köper jäst! Hoppas att Ni antecknar! ;)

  Haha det är ju så skönt att jag inte bara babblar på och skrivet helt om otroligt tråkiga saker som rådjur och att handla på min blogg... Undra om man kan få pris i babbel? Fast skulle inte jag prata om hur fint väder vi har idag? Hur hamnade jag på Coop för att köpa jäst? :S

 Skulle skicka iväg ett mail den här månaden också, haha åh nej hör ni hur lat jag är!? Någon gång på dessa fyra veckor skulle jag ha fått iväg ett mail... Haha aja jag skrev det idag i alla fall! Så då kan de läsa på måndag och så är det fortfarande juli :D perfekt. Jaja nu ska jag ut i stallet i alla fall så jag kan åka hem och lukta häst medan jag ser på OS invigningen ikväll med min kära bror. Som förövrigt vaknade nu vid sex på kvällen och ringde och frågade var jag är, haha där har vi en som inte sover en tredjedel av sitt liv! Mer typ halva, eller tre fjärdedelar till ock med? Haha jaja nu ska jag bråka med appen så det här inlägget kommer upp!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0