Nu kör vi! Bjuder även på inside tips på min nya sminkrutin ;)

Nyårslöftet alla har varje år är att komma i form. Det och "sluta röka/dricka/äta godis/snusa osv" är liksom standrad löfterna. Jag har aldrig några löften för jag vet att jag ändå inte kommer hålla det haha!
I alla fall, så har jag en "tränigsnarkomankompis" som av någon klockren (internskämt) anledning har fått mig till att inse att "okej då, jag har kanske lite mer tid än jag tänkt mig". Haha!
Från det ena till det fjärde (ja vi hoppar minst så långt nu så häng med) så har jag under ett par veckor använt NTC-appen, som jag också tipsar om i det HÄR inlägget. De första två veckorna lekte jag bara med den, det känns inte hållbart haha. Så lite googlande och störande av min polare senare så har jag nu en full vecka med allt från jobb och plugg till träning och kost. Nikita ÄLSKAR det, jag har försökt innan men aldrig har det kännts så bra som nu! Måste bero på allt skit som medicinerna förde med sig :)
Har spenderat lite pengar på att hålla det här vid liv också, mysigt :D
Utöver det har jag suckat längtande efter saker på Åhléns som jag vill ha. Titta på den här till exempel:
Kan inte sluta älska den! Ååååååh <3 Ni måste hålla med om att den är OSLAGBART fin?
Supersöt, så kan den stå i hallen till när man ska ta på sig kor och kasta av sig väskan, och så kan plutt hunden ligga där och vänta på att man ska komma hem :D <3 Ååh den är underbart vacker! Fyller ju år om 2 veckor, ingen som vill köpa den här till mig? SNÄLLA!? :( Åh <3 haha köper den snart själv om jag ser bilden en gång till, finare kan ingen vara!
Depend's vårkollektion i mitt andra hjärta då :P Haha
Om någon känner: -Åh vad fin färg! Den ska Nikita ha!
Så älskar jag ALLA de här färgerna! Alltså från vårkollektionen. 19-25 kronor/st beroende på vart du handlar ;)
Så, haha nu har jag gett alla ett prisvärt och bra tips på vad de kan skänka "en fattig student". Haha!
Men man kan ju inte lämna Åhléns tomhänt så kom därifrån med det här:
De hade riktigt bra erbjudanden på smink från Viva La Diva, så tänkte passa på att kolla in vad det är.
Ett ENORMT SJUKT JÄTTESTORT plus får de för att de hade foundation i min hudton. Den perfekta också!
Allt är för mörk för mig annars, MaxFactor, LORÉAL, Maybeline and so on(även den ljusaste tonen). Clinique hade faktiskt också en flytande foundation i min ton men allt har sitt pris och det var inte min every day foundation pris! Haha
I alla fall, jag kombinerar och har den flytande i färgen 02 som en bas över en lätt primer och lite concealer (som jag inte haft på flera dagar, älskar fläckfritt ansikte!). Sen kör jag resten, ni vet basic bara rouge, highlighter osv. Sen sätter jag allt med deras kompaktpuder, jag valde nyansen "1. Nirvana", och sen kastar vi på ögonsminket och min bas håller hela dagen! Skola, kompis, lunch, jobb, middag och nu plugg hemma. Det har hållt genom allt, promenader med hunden, allting. Underbara! Ni hittar foundationen och pudret för under hundralappen (!!!!) i de flesta affärer som säljer smink, rekommenredrar såklart Åhléns för jag plockar på mig allt annat samtidigt när jag ändå är där :P Men kolla din lokala Lindex eller Kicks, finns säkert där med!
Mascaran kan jag inte rekommendera däremot. Den såg snygg ut när man just satt på den på fransarna, men ingen längd. Volym ger den, men ingen extra längd alls. Den är inte heller det minsta vattentät så det räckte att det snöade när jag gick till bussen för att den skulle börja ha ett eget liv! Nej, nej, nej! Ett budget alternativ för att ha i väskan kanske max. Låna ut till andra, haha! Jag tänkta använda slut på min genom att kombinera den med MaxFactor's False Lash Effect Watherproof så länge :P Rikgit mörk och tydlig svart är den, gillar även kostistensen väldigt mycket men nej. Håller den inte för väder och vind så passar den inte mig som flänger runt hela landet haha!
Haha oj vad långt det blev om sminket! Hahaha oops. Hoppas någon överlevde så här långt i alla fall ;)
phc's värmeskydd har jag aldrig testat och återkommer om vad jag tycker när den är testad ;)
Blocket är till egnelskakursen som började idag, helt okej. Nä, gansa skittråkig faktiskt haha! Men otroligt bra att ha med sig så jag tar mig väl igenom den med ett leende.
Kort är gjorda och skickade, men foton kommer ut först när jag fått bekräftat att de kommit fram.
Ett foto på ett par julkort blir det istället.
Lite ändringar i min framtidsplan har också blivit gjorda men mer om detta en annan gång!
Hoppas alla hade en schysst tisdag!
Imorgon vill jag ha min kurslitteratur som jag beställt! :/
Första föreläsningen i modern kosmologi kör vi imorgon också!
AlbaNova för andra gången den här vecka, kärlek på det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0