Natten till måndag

Klockan har alltså passerat midnatt och det är officiellt måndag och därmed en ny vecka.
Själv sitter jag här vid mitt skrivbord och lyssnar på tystnaden. Det är så tyst här just nu, ni vet när det är så tyst att det ringer i öronen? Så tyst är det här! Haha, det är ovanligt hemma hos oss. Jag tog tillvara på tystnaden genom att läsa vidare i boken jag fick i julklapp och kollade även igenom det första boken i serien i hopp om att kanske hitta ett par svar på frågor som kommer upp eller förklaringar på saker jag inte förstår.
Haha jag är så uppskrämt fascinerad av den här otroliga världen jag läser om att jag ibland glömmer att det är verkligt och sker i vårt land, i min stad och i allas närhet hela tiden. Så lite smått uppskrämd men mest fascinerad sitter jag och läser sida för sida med stora, uppspärrade ögon. Haha xD jaja, har gjort det förr och gör det igen; Läs de här böckerna! Helt otroligt är det, att upptäcka hur naiv och skyddad jag är från den världen, det är som en helt ny kultur mitt i våran. Jag har så svårt att förstå folk i vars vardag, det här ingår. Jag skulle leva i ständig oro, man vet ju aldrig. Usch en sådan farlig värld.
I "min värld" känns det jag läser om nästan som en påhittad verklighet, nästan som att läsa en deckare. Tills det kommer riktiga namn, med riktiga familjer som verkligen existerar och nämns i boken. Då någonstans inser jag om och om igen att det här sker verkligen i dagens Sverige.
Haha jag ska inte tjata ihjäl er om det här mer nu.
Hoppas ni sover gott och för många börjar vardagen med jobb och liknande imorgon. God natt ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0