Ett par kalla dagar i ett stormigt Herrljuga


Har befunnit mig i Västra Götaland den här veckan, närmare bestämmt på en liten gård långt ute i skogen. Stormen Emil gjorde oss sällskap, medan mobiltäckningen sken med sin frånvaro.
En bild säger mer än tusen ord, det vet vi redan är här kommer blder från dagarna!
Plockade med mig diverse saker till lilla hästen, som inte var så liten längre. Haha! :)
Det verkade vara uppskattat med lite nytt och fungerande i stallet!
Årets sista julklapps utdelning skedde också! Ett rosa kort som inte direkt var för juligt fick det bli till familjen som inte firar jul ;)
Sådär, i med lite kläder som tål hunddräggel och hästlukt. På med skorna som redan luktar bajs och så drar vi!
Väl där var det dags att hälsa på alla djuren igen, även på det nya tillskottet -Pappa kanin:
Det roliga med honom var hans attityd, han skrämmde och jagade runt stackar stallkatten så fort han fick tillfälle.
I stallet hittar vi även tjockis 1 och tjockis 2
Stackarna var lite rädda för mig :( Men jag matade dom med hundgodis så gick det bra ;) Haha!
Minns Ni kaninerna från mitt senaste besök där?
Medan jag var där nu kom den första kullen av kaninbebisar!
Hehe en dag gammal småtting med jätterumpa ;)
Bebisar
Sen har vi stallets stjärna; Brigthon!
Haha jag älskar den här bilden! Haha! "Ey, hallå? Vart tog alla vägen?" Aaw <3
Då kaninerna tydligen verkligen "förökade sig som kaniner" så fick pappa kanin flytta in hos hästen. Polare är dom nu.
Lilla manen och stora tungan.
Ny grimma och nytt grimskaft som jag tog med mig till honom
Ännu ett nytt grimskaft
Här har vi min sängkamrat som var lagom duktig på att dela med sig -.- Haha!
Små problem med att föstå sin storlek hade han också, men minst lika omtyckt var han för det!
Fast Ni kan ju tänka Er när jag vaknade första morgonen och insåg att jag delade kudde och låg face to face med den här:
Haha så söt! xD
Dagarna gick fort, han rida ett par gånger trots tråkigt väder, och innan vi visste ordet av det var det åter dags att åka hem för min läkare kände för att knäppa med fingrarna ;)
På tåget hade ju SJ självklart en 6 A4 sidor lång enkät som de kännde att alla ville roa sig med mot att man fick en penna, woho?
Väl hemma firade jag tjuris födelsedag med honom genom att låta honom tjura xD Haha
Tillsut däremot gick även det över och han kom och la sig i min famn istället i hopp om att jag skulle tycka synd om honom. Haha vissa dagar är han en riktig knähund!
I fredags fick jag en present:
KÄRLEK <3 Nu blir det ännu mer bakning ;) :D
Hoppas att Er första vecka på året var minst lika bra som min!

Postat av: "mamma"

Men Nikita, inte påstår du att mina djur är tjocka...hahaha.

Tack för väldigt fina saker och ännu mer tack för du kom hit. Saknar dig redan och hoppas att det inte dröjer för länge innan du kommer tillbaka.

Kramar i massor. <3

2012-01-08 @ 16:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0