När du är onykter är du den mest ärliga människan...

...som jag någonsin har träffat. Det här är varför jag INTE dricker alkohol:
Jag har sett så många kärleksförklaringar på fyllan och jag har sett ännu fler separationer. Det är inte kul, kan du inte säga det nykter så kanske du inte skulle säga det påverkad heller? Nej jag vet, ditt omdöme är SÄMST när du är påverkad. DET ÄR INGEN URSÄKT! Du hade valet att inte dricka, att inte bli påverkad ergo att inte tappa ditt omdöme och göra bort dig.
Ändå råder jag inte hela världen till nykterhet, nej.
  • Kan du hantera det?
  • Vet du hur mycket du kan hantera?
  • KAN du själv sluta innan det blir mer än vad du kan hantera?
  • Svarade du ja på alla tre frågor? Fortsätt då till nästa fråga, svarade du nej på en eller flera kanske du ska ta reda på lösningar innan du dricker igen.
  • Svarade du ärligt på alla fyra frågor? I så fall; drick på.
Så enkelt är det, sedan finns det andra tumregler också. T.ex. drick inte för att må bättre utan för att må ännu bättre. Tror den frasen är ifrån en film, upplys mig om vilken om någon känner igen det. :)
Tillbaka till vad jag skulle skriva om, alkohol och förhållanden. Kom igen, att presentera någon som "en jag blev ihop med på fyllan" är aldrig moget. Inte ens när man är för ung för att dricka.
Jag gillar att säga det med en bild så här kommer vad jag tycker:
Och så enkelt var det. Måste du bli full för att kunna uttrycka att du trots allt puckat vi har gjort åt båda håll, varken du eller jag är oskyldiga, ändå tänker på mig så kanske du inte är redo att uttrycka något alls för mig.
Om du på fyllan skulle kunna fråga ut mig på en dejt men inte nykter. Vad ska du sen göra på dejten då? Vara full hela tiden? Nej, tack.
När vi ändå är inne på "regler" i att komma nära mig, att köpa mig är inte godtagbart. Jag vill inte ha en lägenhet av dig! Okej kanske om du köper en bostad och ber mig bo där med dig. Men när du säger att för min trohet mig dig så får jag en lägenhet 30 mil ifrån dig!? Inte rätt. Du kan inte heller köpa ett godkännande av mig. När jag säger nej, du FÅR inte röra mig. Så får du fråga varför, de flesta vet redan att det kommer ingen få svar på, någonsin. Fast du får verkligen inte svara: men om jag köper den där klänningen/ringen/klockan/what ever till dig då? Köp på du men du får inte röra mig för att du spenderar flera tusentals kronor på mig. Det är inte därför du inte får röra, okej? Pucko är du ibland :)
Det här var tre exempel på tre killar som misslyckades i vanlig vett och etikett. Alla tre är kvar i mitt liv, ingen av de ha kommit nära mig. Jag vet att Ni killar som har gjort de här alla tre besöker bloggen här är sanningen: Dejtar man är man inte i ett fast förhållande, dejtar man är man inte bunden till någon, man kan inte vara otrogen mot en dejt. That's it och förlåt att jag använde Er som dåliga exempel. :)
Tillbaka till början, så här enkelt är det. Jag dricker inte alkohol för jag ser inte nöjet i att förlora min självkontroll någonsin. EN påverkade mig så att jag tappade min självkontroll och jag sa fel saker, betedde mig fel och han kom åt delar av mig som inte ska gå. Det låter hårt men kom igen, han var inte en så nära vän.
Av samma anledning har ingen kille sovit i min säng. Jag gör det inte för jag har inte min självkontroll i sömnen eller som nyvaken.
Jag är inte så perfekt som jag verkar men jag är i alla fall jag. :) och det är kul att läsa, haha!
Jag har en fråga kvar; Vad är det hos dig som är så tungt att alkohol ses som det enda som lättar din börda? Snälla förklara det för mig.
Rätt person kommer nog att ta åt sig av den sista frågan, han är bra på det. Men gör fel person det så gör det ingenting. Jag har en omättlig nyfikenhet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0