Apotek, sköterska, läkare, smärta, smärta, apotek

Så hur ser Era dagar ut då? Idag var jag på vårdcentralen och de skulle dra bort förbandet jag hade runt armbågen, som de dels hade sprayat på så att de hålls på plats och dels var helt stelt och satt fast i såret tack vare stelnat blog och lite var. JÄTTESKITFUCKINGBAJSONT gjorde det att ta bort det, och resultatet? Såret har inte alls läkt så mycket som det var tänkt, jag har fortfarande ingen hud på armbågen och allt lades om igen och på fredag (i övermorgon) ska jag in och göra om hela skiten igen. Just det, de dränkte hela såret i sprit och pillade och drog och hade sig så jag har ännu mer ont nu! De kollade på de andra såren också och plågade mig när de ändå var igång, resultat: Japp, tillbaka på fredag med det också.

Fast på apoteket hittade jag en skitcool grej i nyhetshyllan! Medcoat heter det och det är ett tablettöverdrag som man kan sätta över sina tabletter så är de lättare att svälja och smakar godare, jag valde citrussmak.
Här ser Ni en film om vad det är jag pratar om.
Själv har jag flera dispergerbara tabletter, som alltså kan lösas upp i vatten om man vill. Jag sväljer de hela men det räcker med den korta stunden som man har tabletten i munnen och den reagerar med saliv för att den ska börja lösas upp och smaka skit. Jag tänkte att den här skulle lösa det, fast nu var den ganska dyr... 50 kronor för 10 tabletter (eller 20 små som max) vilket innebär att jag skulle behöva ett antal paket/vecka. Haha, men det är en kul grej att prova i alla fall!
Nu kickar snart mina smärtstillande in så jag kan vila lite och läsa en ny tidning jag hittade som hade ett stort reportage om vita hål! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0