Hunden, svanen, lego och filmer!

Den här bloggen går grymt segt just nu :P haha Vet inte helt vad jag ska skriva om faktiskt, fast lite bilder kan Ni få se haha.
Hunden hittade någon smådjurs vinterboende under en stubbe på gården idag. Med en tanke på att det kan vara möss eller sorkar så lät jag honom hållas (a) haha så med ett enkelt "varsågod" djupdök han rakt ner haha... "Så länge den här halvan viftar så klarar han sig säkert" tänkte jag och tog roat upp mobilen och fotade honom haha.
Svanen som bor i sjön hos oss. Jag försökte mata den idag för att den ska sluta morra på våran hund (som tror att svanen är en lekkompis) men då kom en massa gigira änder ivägen och svanen böt håll :( Jag ska gå till ett annat ställe vid sjön imorgon och se om jag kan mata den där, för där brukar änderna aldrig vara.
Passade på att ta ett kort på mig också! Haha det här var inför vår första advents/lilla jul middag hemma hos oss.
Jag orkade inte platta håret för jag skulle iväg till Johan på eftermiddagen innan middagen så jag förlitade mig på att mitt självlockiga hår skulle fixa sig självt. :) Så här, gott folk, ser alltså mitt hår ut när det är produktfritt, utan fön och lock- eller plattång. Hm... Kunde ju varit värre :)
Passade på att ramla på asfalten också idag när jag var ute. Varför inte liksom? Bättre nu än när allt är grusat kände jag! Haha :) Hela smalbenet värker men svullnaden under knät är redan på väg bort! :)
Jag har även varit hemma med en sjuk lillebror i nästan två veckor och vi har bl.a. lekt med lego. Kolla in min ASGRYMMA rymdstation!
Årets julkorts makeri börjar ta fart också. Första advent var igår och första luckan öppnas snart.
Fler saker som hänt som jag inte har bild på är att jag, med min sjuka lillebror, hag hittat väldigt bra barn/fmilje filmer. Till exempel "Den magiska leksaksaffären" ÄLSKAR den <3 "Dumma mej" var också ganska kul faktiskt haha. "Hur många lingon finns det i världen?" var mycket bättre än jag trodde, ville inte ens se den men lillebror ville så gärna att jag gick med på det, underbart söt film.
Hm.. mer? Ja! Min iphone 4s har dykt upp och vi älskar varandra haha! Jag har också hunnit bli beroende av spelet "Temple Run" haha :) Ska ladda ner blogg.se's iPhoneapp också så jag kan blogga oftare! :)
Ha det så hörs vi snart igen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0