Rosa silkespapper + äppeljuice = ?

Hm... Klumpen (undertecknad) har gjort det igen, denna gången var det PANIK!
Jag råkar tippa över ett glas med äppeljuice medan jag satt vid skrivbordet, på golvet under låg (självklart) ett rosa silkespapper. "Åh nej!" tänker jag och tar och hämtar en trasa och ska torka upp det, när jag lyfter bort pappret däremot så vad märker jag? DET HAR FÄRGAT AV SIG PÅ GOLVET! Jag tar snabbt trasan, gnuggar, gnuggar, gnuggar. Det funkar inte! :'( Jag vill inte ha rosa fläckar på golvet :O
Så i ren panik skyndar jag mig till städrummet (haha ja vi har ett litet rum där alla städgrejer är) och plockar på mig allt jag tror jag hjälpa, som en sista utväg tog jag också med mig ren klorin.
På med någon konstig blandning av "Cilit Bang" som innehåller klor och Vim och sen var det bara att vänta. Medan vi väntar kan jag säga att jag gillar verkligen Vim kräm, men inte så många har den hemma av vad jag förstått? Alltså städskola: Allt blir inte rent med Ajax Allrent. Det doftar gott men det är lite allt. Köp såpa också! Vi har Grummes gröna (som Ni ser) men den gula doftar citron! De är mycket bättre för miljön också. Den funkar till allt från golv och skåp till skor  och mattor. Tillbaka till Vim, den är SUPER i badrummet mot typ smink-, tandkräm- och tvålrester i handfat och liknande, vi har den även alltid till vår duschkabin, till dörrarna. Super! Haha så, nu är jag klar.
Haha bara något att tänka på medan man väntar. Nu har vi väntat klart, torkar bort min kemiblandning och.....
...resultatet blev att jag fick typ en kvadratmeter riktigt rent golv och resten var... som vanligt. Haha, men det rosa försvann! Uppe i hörnet ser Ni förresten hundens bidrag, en tennisboll. För tillfället har han lagt två likadana i min säng, jättekul att lägga sig på. Då får man ont och kastar bort bollen, hunden hämtar och tycker att har man kastat en gång kan man ju lika gärna göra det en gång till, haha.
P.S. Ni kan ju lägga märke till att jag lade detta inlägget under "kreativt", jag tycker det var väldigt kreativt att färga golvet rosa i alla fall. Haha! D.S.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0