Min helt egna morgon!

Min mamma kom hem igår och åker inte förrän vid 10 på förmiddagen idag vilket för mig innebar att jag hade en ledig morgon! Ingen promenad med hunden vid 6, inget bråk med lillebror om att han faktiskt måste upp om han ska hinna göra sin frukost innan Scooby Doo. Jag sov istället. Gissa om det var skönt, jag vaknade halv nio och bara stirrade på min vägg tills hunden knackade på dörren vid 9, jag måste sänka mitt dörrhandtag så han kan börja öppna själv.... Haha! Då satte jag igång lite musik och nu sitter jag här med lite akustisk musik, täcket på mig fortfarande och tänkte blogga lite.
Mamma springer runt lite här och var och är effektiv för att ge mig lite dålig samvete som inte gör något av värde, men hej, man kan inte vara på topp alltid. Hon och pappa ska kolla på hus idag i Stockholm, flytten närmar sig nu, när får man resultat om vilket uni. man kommit in på? Hm... måste kolla upp det. Början/mitten på juli tydligen. Jaja två månader kvar då, vad segt!
Hon jag skulle träffa på sjukhuset igår var sjuk! Hur kan man bli sjuk när det äntligen blir min tur? :/ Haha så det blir att vänta på en ny tid igen.
Haha som Ni märker är mina tankar "all over the place" denna morgon. Mina ögon känns fortfarande jättetunga, mitt huvud med. Undra om jag ska passa på att sova lite till när mamma åkt, så hon inte kan "misstycka". Haha! Jag smider onda planer här!
För att bara helt random byta samtals ämne igen så pratade jag med en kompis på skype igår som mitt i allt bara somnade! Haha är jag en väldigt tråkig person? :( Haha! Är det bara på grund av att jag är trött hela tiden eller är folk lite extra trötta nu? Tack vare ljuset så känns det som alla är uppe senare (skyldig) fast ingen har tid att sova längre på morgonen. Haha vi är grymt bra på logik i Sverige!
Nu ska jag och hunden slappa vidare så länge som mamma tillåter det, vilket innebär att vi ska gå ner och äta frukost nu. Jag behandlar den här hunden så grymt fel men jag lovar jag tar inte med honom överallt, han följer efter mig överallt nu för tiden! Haha och så fort han blir minsta rädd som t.ex. när det kommer en hund och han inte är beredd på det (är han beredd ska han alltid sträcka på sig och försöka verka stor och stöddig, haha lillen <3) eller när det åskade här om dagen så lämnar han inte mig en centimeter. Haha och nu har han fått sitt fästingmedel och då spyr han alltid någon gång i början, stackars liten. Så han mår lite dåligt nu denna veckan och då ligger han i sin eller min säng och har koll på mig men om jag går någonstans var han inte kan se mig t.ex. på toa så tar han sig dit och knackar på dörren. Hela denna grejen har resulterat i att jag nu kissar med öppen dörr när bara han och jag är hemma så han kan se mig hela tiden. Min lilla pys. Haha vad jag daltar med honom! Jaja, vi har ju koll på honom i alla fall och jag vet vad jag inte ska göra när jag får en egen hund; ZONER! Haha min zon, du får inte gå hit! Caesar har väl lite zoner, t.ex så går han inte ut utan lov även om dörren är öppen, han går inte till sin matskål när han får middag utan att först sitta och får lov. Soffan är en hundfrizon här hemma också, och mina föräldrars sovrum. Så tja, lite zoner har han väl. Haha jaja, nu blir det väl frukost för mig och vi får se om latheten själv följer med mig till köket eller om han bara ligger kvar och suckar på mig för att sängen rör sig när jag ställer mig upp, haha! Attityd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0