Gör din egen lykta!

Idag har jag och min stackars sjuka lilla lillebror pysslat lite och jag har bland annat gjort en lykta som jag tänkte presentera här för er! Riktigt fint och lite annorlunda tycker jag att det blev. Så följ instruktionerna och få ett grymt fint resultat!
Vi börjar lite enkelt med att man plockar fram lite olika glasburkar som man inte orkar gå till soprummet eller glasinsamlingen med ;)
Diska, diska så etikett och och salsalukt försvinner, tänk också på att ett värmeljus ska få plats i glasbruken.
Sen tar vi lite äggvita, ett ägg räcker lätt till 2-3 burkar om inte fler!
Häll i äggvitan i burken, på med locket och skaka! Häll sedan ut det som blev kvar av äggvitan.
Sedan tar vi vanligt strösocker och håller lite i burken, på med locket igen och skaka!
Häll sedan ut sockret som inte fastnat i burken och in med burken i kylskåpet eller något annat svalt ställe.
Låt det stå kallt i några minuter, jag glömde av mina burkar så det stod säkert två timmar, haha!
Men som sagt en 20-30 min ska räcka.
Dekorera sedan efter eget behag, ta vad du hittar hemma och låt fantasin flöda!
Detta är en perfekt present till morsdag!
Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0