Ännu en morgon

Fast värre denna gången. Min pappa kom hem i natt så jag var "off duty" denna morgonen med, inte hjälpte det. Min pappa är sådan att när han har vaknat så har han ingen respekt för att andra fortfarande sover. Utanför mitt rum har vi vår övre hall/all/TVspels rum och så fort han väckt min lillebror 20 i 7 så började han gorma som tusan precis utanför mitt rum. Nu kallar jag det att gorma, han kallar det sjunga. Fast det finns varken melodi eller vettig text i det, allt det är är högljutt. Så vad gör jag? Jo min pappa är äldre än honom så i den frågan har jag inte mycket att säga till om så jag sätter på lugn, klassisk musik på högsta nivå. Dels för att hålla min stressnivå nere och dels för att jag vet att pappa respekterar riktigt bra klassisk musik så han förstör det inte med sång. Första problemet löst.
När jag sedan går upp 10 över åtta, har alltså min pappa varit uppe i snart 2 timmar för han (hoppas jag) tog ut hunden innan väckte lillebror. Jag går ner till köket för att göra frukost och vänder i dörr öppningen, det såg ut som en bomb slagit ner! Fyller min pappa verkligen 50 år snart och förväntar sig att JAG ska städa upp deras skit? T.ex så har vi allt pålägg i små plastburkar för de håller tätt bättre än förpackningen de kommer i, så för att de inte ska torka ut eller sprida lukt i kylskåpet så gör vi så. Nu stod det en tom sådan på diskbänken rakt ovanför diskmaskinen, mitt i den RENA disken som jag diskade igår. Ja, vi diskar saker som kastruller och liknande för hand dels för att de tar sådan plats i maskinen och dels för att behålla en lång livslängd på de. Även saker vi använder ofta diskas för hand så det alltid finns tillgängligt när man (läs pappa) behöver det. Men vem gör så? Jo, min lillebror. Vem tillåter honom att göra det? Min pappa. Sen hade inte hunden fått frukost så när jag ska ställa ner hans skål på golvet vid hans matplats, gissa vad jag hittar?
Ingen gissning? Okej, locket till plats lådan! På golvet? Vid hundens mat- och vattenplats? Vilket alltså är flera meter ifrån närmsta bänkskiva. Brödrosten stod framme mitt framför micron, smulor var oundvikliga överallt, inget var diskat eller iplockat i maksinen. Skålar, glas, skedar, tallrikar, allt bara låg där som om jag skulle ta hand om det. Jag lovar att min pappas argument är att jag ska städa köket för jag åt frukost sist, men då kan man ställa bort sina egna saker! Åååh vad irriterad jag blir. Han är en vuxen man! Soppåsen hade de fyllt också och lyft ur sin behållare, knutit (so far so good= och ställt i DISKHON!? Varför går man inte ut med den?
Ibland känner jag att till och med jag har bättre pli på min lillebror än min pappa. De dagar jag väcker och äter frukost med honom så ser jag till att han ställer ner sina saker i maskinen, ställer in juice och smör och bröd och dylik i skåp och kylskåp. Min pappa säger inte till honom för min pappa pallar inte heller. Min pappa sitter med sin dator i sitt sovrum hela dagarna, ibland går han ner och tar en kopp kaffe med sig upp och en tallrik med något ätbart. Sen går han ner och ställer de på diskbänken och jag sätter ner det i diskmaskinen. Alltså detta funkar inte, jag får prata med mamma om det när hon kommer hem i kväll. Ååååh!
Haha, tack! Nu har jag fått klaga av mig lite. Nu ska jag gå och städa, diska och dammsuga i köket. SUCK! Sen har jag vardagsrummet att fixa och mig själv och ska egentligen gå till Irene om en timme. Kommer inte gå Irene, men jag skyndar allt vad jag kan okej? :)
Vi avslutar detta klagomål med en gullig bild på mig Haha! Minns Ni när napp var den stora grejen som alla skulle ha för något år sen? Haha! Jag hade en rosa! :D hahahaha xD Bilden är från när jag pluggade i Göteborg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0