I hate you, but not really...

Jag gillar inte hur svag du gör mig, jag gillar inte hur du äger ut mig OCH att du vet om det samt använder dig av makten. Jag gillar inte att jag saknar dig så enormt varje kväll, jag gillar inte din förmåga att såra mig så lätt. Du anar inte vilka sömnproblem du ger mig.
Du förblindar mig för allt annat i livet. Du begränsar mig helt och allt detta;
Helt och hållet omedvetet.

Jag hatar att jag älskar dig, för det tar död på mig.


Eller vad säger ni, bloggläsare? Kärleken är så dum :) Vem fick idéen att man kan älska någon som inte älskar tillbaka? En sådan konstig grej att komma på, hjälper det ärligt någon?
Såg en dokumentär idag som inte handlade alls om detta ämnet, men i alla fall så nämnde de om och om igen om att man måste våga hoppas. Fast kom igen, när ska man ge upp då? Det får man inga riktlinjer till av skolan? :O
Haha jaja kontakta mig om du har något att säga till om eller dela med dig utav inom detta ämnet. Det fascinerar mig väldigt för tillfället.
Hur länge ska man hoppas på någon som inte älskar tillbaka?
Vad tycker ni? Dagar, veckor, månader? Ska man hoppas tills man slutar älska? Ett ganska intressant men fortfarande ett så känsloladdat ämne att inte många pratar om det, tyvärr. Jag är säker på att man kan avdramatisera det som kallas "olycklig kärlek" genom att prata mer om det.
Nog om detta lyckliga ämne nu!
Lördagen är här med slut och jag köpte lite godis med lillebror idag. Haha! Men på lördagar kan det få vara okej! För hårda regler gör ingen glad. Har i helgen sökt ännu fler jobb, *gäsp*, det finns verkligen inga jobb här så jag sprider ut mig nu till ställen där jag känner folk tex. Haha ingen behöver oroa sig! Jag kommer inte knacka på någons dörr helt oväntat! Alla som berörs blir mer eller mindre (hehe) förvarande! :)
Satt också tidigare i kväll och lyssnade på när min lillebror och pappa diskuterade inbördeskrig. Min lillebror tyckte nämligen bestämt att man bara borde gå och mörda de ledare i världen som dödar sitt eget folk, medan pappa satt och försökte förklara varför det inte var så enkelt och att man inte löser mord med mord. Ett ämne som sedan i en helt annan form, togs upp mellan mig och en kompis till mig i natt.
Inspirationen till påskkort kom också idag, mysigt! Blir säkert en hel del kort gjorda till denna påsken. Bli inte förvånad om det faller ner ett i just DIN brevlåda. Som vanligt var mamma noga med att visa att hon tycker att jag börjar prata om påsken på tok förtidigt!
För att visa mamma hur mycket vi uppskattar henne, allt hon gör och hur mycket hon ställer upp för oss så lade jag och min bror undan lite av godispengarna idag och lade ihop det och köpte en bukett med tulpaner till henne. Nu är hon också på väg in i våren!
Bilder från dagen är tagna och kommer med all säkerhet upp nu under söndagen! Nu är det sov dags för mig, hoppas på en lång natts sömn utan att vakna hela tiden av dig... Du vet vem du är och för en gångs skulle pratar jag inte om hunden! Då hunden redan lagt sig! Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0