Vem gör så här?

Det är med stor tvekan som jag fortsätter att se på alla hemska bilder från centrala Oslo som bara verkar bli fler och fler.
Vad är det för människor som känner så mycket hat att de tar sig till en sådan nivå att de gör så här? Även om politiker var ett tydligt mål så måste alla ha förstått att flera oskyldiga skulle bli skadade och kanske också behöva sätta livet till. Vad har hänt en människa som gör att han eller hon är så besviken på sina medmänniskor att man väljer att skada och döda andra? Hur kan det ha gått så långt... Hemskt.
Självklart har mer än en extra bön och tanke gått till Oslo och de drabbade idag och fler kommer ju mer jag läser och desto fler bilder jag ser. Hur mår en person som gör så här mot andra? Den frågan har jag vridit på under kvällen och hur många svar jag än kommer på så vet jag att jag har egentligen ingen aning. Vad tänker man på? Hur känns det? Vad har fått en att gå så här långt? Det är hemskt att folk tar tid att planera sådana här hemska dåd... Det får mig ändå att undra hur många med planer liknande det som hände idag, finns det där ute? Hur nära är de? Fast jag är helt säker på att det är frågor jag inte vill ha svar på.
Om man bara kunde rädda hela världen, ey?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0