Mobilen är borta! Skönt :)

När jag satte mig här nu efter en lång "tankepromenad" (=promenad som man gör extra lång för man har mycket att tänka på) insåg jag att min mobil inte var med mig, det lät som att jag fick ett sms så jag började leta men den verkar inte vara i rummet. Efter en stunds funderande insåg jag att den enda som skulle skicka ett sms som jag vill läsa direkt sitter ju här och pratar med mig över skype och om det var något viktigt från mamma eller pappa så ringer de alltid på hemtelefonen. Så med ett ryck på axlarna så går jag helt enkelt med på att mobilen är inte där jag trodde. No big deal, hur långt kan en mobiltelefon gå liksom? Den kommer fram förr eller senare :)

Jag gillar min nya, lite slappare men ändå lite mer genomtänkta syn på livet. Förut levde jag för min mobil, jag gick inte ens på toa utan den! Fast om jag bara tänker efter lite så blir jag väldigt tveksam till hur det kommer sig att jag prioriterar en sak som en mobiltelefon så högt! Det fanns till och med en tid då jag säkert skulle, halvvägs till skolan, vända och ta mig hem om jag hade glömt den. När man prioriterar mobilen framför sin utbildning så är det något fel.
Så länge jag har mina föräldrar som alltid ställer upp (tom om jag behöver hämtas i dalarna mitt i natten!), mina vänner som respekterar och bryr sig om mig, jordens skönaste säng, sveriges BÄSTA lillebror och mer än ett ställe att kalla för hem. Hur kommer det då sig att jag kunde prioritera att hinna kolla mobilen istället för att krama mamma hejdå om hon eller jag skulle någonstans?
Någonstans där i tonåren gick mina prioriteringar lite för snett! Men jag börjar se dom själv nu mer och mer. För resten av vecka vill jag att alla ni läsare också funderar på era prioriteringar och vad ni värderar högre än det andra. Kan du klara dig en hel dag utan mobilen och internet? De flesta svarar nog nej om de fick välja. Skulle du då klara dig en dag utan din bror/syster/mamma/pappa? De flesta klarar säkert det utan allt för stora problem... Hur kommer detta sig?
Haha ja, här kom lite onsdags funderingar till er, varför inte sluta veckan med att uppskatta personer i din omgivning mer än din mobiltelefon? Bli en förebild idag! Hur kommer annars vår framtid att se ut?
Klicka här för att komma till bildens källa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0