Den långa visaren pekar på hemfärd, den korta på vår!

"Vad ska jag ta mig till?
För jag vet att 100 år från nu,
Kommer det alltid vara du
När jag blundar.
"

Ägnar en lite mer ensam söndag med att låta låttexter tala åt mig. Inte starkaste musiken i alla lägen kanske, men texten är lagom "söndagsskön" (Nytt uttryck! Det sparar vi! Lägg det på minnet alla ;) )
Igår var det en vecka sedan jag åkte hemifrån på ett sportlov ute i Herrljunga och imorgon är det dagen D. (Alltså dagen då jag åker hem, för er som inte är vana med mina egentolkade uttryck, vilken egentligen ingen av er borde vara någon utom kanske mamma då som stått ut med de i 20 år Haha! ) :)

" Det jag ser, det jag hör
Vill jag ge till dig.
Varje dag av ett liv som en del av mig.
Dom sa,
Det kommar att bli bråk
Men aldrig skiljas åt
Ni är gjorda för varandra
Som natt och dag

Så fortsätt bara andas
Vi är större än det här
Vem har sagt att det är enkelt
Att alltid brinna och vara kär
"

Passar på att sjunga lite till min kassa musiksmak när det inte är någon här och lyssnar ;) Det var ändå ett par dagar sen nu, små saker som man saknar mer än man uppskattar. Spela in något när jag kommer hem igen?
Om det blir någon musik eller sång när jag kommer hem är inget jag varken kan eller vill garantera men text däremot det blir det, och bilder! Ska bli så kul att dela med av min vecka till er och vilken vecka det har varit! När hade jag sist en sån vecka? Göteborg, kossor, jättehundar, psychokatter och svensk gängkriminalitet och maffia på samma vecka! Haha! Bortskämd med otroligt god mat hela veckan har jag också blivit! Åh det känns nästan skamligt, hur bra jag har haft det! Mer om det när jag väl är hemma!
För övrigt så vet jag inte hur sent jag och Denny satt uppe och pratade inatt, ah! Älskar att man kan disskutera och prata om saker med honom mycket mer nu för tiden. Frågade man för 3 år sedan om hans framtidsplaner var det ett ryck på axlarna och ett "äh det ordnar sig" som man fick som svar, nu sitter han och väger olika alternativ och ser verkligen att Sveriges ungdomar har världens för sina fötter! Alltid kul att se förändringar åt rätt håll!
Tror att jag till och med hann glömma hur enkelt det är att prata om allt med Denny, toppenkille. Att kunna få peta på honom och säga att man vill ha en kram och se en film eller prata en stund är absolut de gyllene ögonblicken som får att åka hem till en så svår handling. Fast vi håller det på jorden! Jag kan terorisera honom via datorn istället! ;) Haha! Vi får se om han vågar visa sig hemma hos mig någon gång i framtiden, efter tre års "till-och-från-vänskap" så borde han ju snart våga möta min stora vakthund, haha!


"So maybe I'm a masochist
I try to run but I don't wanna ever leave
'Til the walls are goin' up
In smoke with all our memories
"

Haha, nej nu räcker det men sjungade för en stund, om man ska ta och läsa lite mer i "Svensk Maffia" (mer välutvecklad recenssion på den kommer när den är färdigläst, tålamod) en stund kanske.
För ovanlighetens skull har jag inte uppdagat årets bokrea överhuvud taget än, det kanske kommer, det kanske inte. Troligtvis inte.
Mobilen börjar pipa oftare och smsen trillar in med kortare och kortare tids mellanrum, ett tydligt tecken på att jag enligt andra har varit borta för länge! Haha Gulligt hör ni, men jag är på väg hemåt nu snart!

En fråga: Ska bloggen bli mer eller mindre personlig med tankar och åsikter?






Postat av: Nene

Tycker bloggen är bra som den är ;)

2011-02-27 @ 16:07:34
URL: http://ireene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0