Juldagen

Skrev ju om julafton igår så tänkte skriva om juldagen idag ;) Haha någon gång kanske jag kommer ikapp nutiden till och med! Eller... hm, hoppas inte för mycket nu hör ni!
I alla fall, juldagen. Trött var jag! Haha men frukost blev det i alla fall, sen satte jag mig vid pusslet igen :)
Sen var det dags för lillen att gå ut och gå, vilket inte är populärt längre. Han vill ut och lukta men han vill då inte gå någonstans!
Här står vi och har en "stirrdiskussion", det går till så här:
Hunden har "se hur liten och oskyldig jag är, inte kan du väl tvinga iväg mig på en långpromenad... snälla?"-blicken. Här är en bild på den:
Då svarar jag med "Med den där blicken kommer du ingenstans, kom nu annars går vi en ännu längre runda än jag tänkte från början!"-blicken.
När vi tagit oss så långt inser han att han inte direkt har så många val så han försöker med en annan taktik; nämilgen att svara med "Okej då, jag följer väl med dig då... Fast bara om jag får ta med en boll så vi kan stanna och leka någonstans på vägen"-blicken. Här ser Ni den:
Efter det gav jag upp med en road suck och sa:
-Äh kom nu!
Så med en boll i munnen och en viftande svans följde han nöjt med... en bit. När vi paserat två ställen där han brukar få leka börjar hans tålamod ta slut och han har stenkoll på varje rörelse jag gör för att något kanske kan tolkas som att vi ska stanna och leka. Utan att vi lekte bar han ändå bollen hela vägen runt på 8 km, duktig kille <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0