En jul i Stockholms utkant

Nu är annandagen nästan slut och alla här hemma är minst lika trötta som den här plutten som däckade i min säng.
Våran jul var annorlunda med tanke på att den firades i Sverige med hela familjen men sammtidigt så mysig och aningen mindre stressig pga att det inte var en massa vacciner som skulle kollas på hunden, julklappar som måste köpas innan, under och efter resan, själva resan i sig och resan hem igen. Fast nästa år åker vi såklart till Finland som vanligt igen!
Som Ni märkt så har jag, efter att min bebis (mobilen) kom för en månad sedan börjat ta mycket fler bilder än innan. Att föra över de till datorn och bloggen är också så mycket lättare. Jag använder knappt appen men den finns om jag skulle känna för det ;) Haha!
Tillbaka till ämnet julen nu!
I förra inlägget skrev jag om ett sätt att göra egna, personliga och unika julgranskulor. Det blev mycket possitiv respons på det och det tackar vi för! Här kommer en bild på ett par kulor till som jag gjorde samt en bild på ett hjärta in action i granen ;) Haha!
Fler bilder på årets julgran:
Till hundens ära hade vi små lysande kottar i granen, haha :)
Som Ni kanske sett så är årets färgtema den här julen (hos oss i alla fall) rött, silver och vitt.
Här är lite fler bilder från julen hos oss.
Gjorde egna julklappsetiketter, det var populärt så det blev en massproduktion till slut! Haha!
Bad hunden att vakta julklapparna, han somnade... -.- Bra jobbat!
På tal om honom så kan jag berätta en kul grej, när alla klappar låg under granen lyckades han lukta till sig vilka som var hans och få tag i dom haha, han öppnade ingen men lade de längst fram i högen haha! Den som påstår att han inte har personlighet känner honom inte. Lillen ;)
Fast liksom alla så fick han också en morgon gåva, försökte ta kort när han öppnade den. Det var i princip omöjligt för han var så ivrig haha.
Misslyckade bilder men vad ska man göra? Haha :) Han blev glad i alla fall, med åren har han blivit expert på hur man öppnar paket!
Här kommer lita andra morgongåvor (vi har som tradition i vår familj att alla får en morgon julklapp, så kallad morgongåva. Det började vi med för att jag och min bror inte kunde hålla oss hela julafton utan att få öppna våra paket. Morgongåvan är tänkt att ge någon form av sysselsättning som man kan ägna sig åt över dagen för att vi inte ska vara så otåliga. Nu får alla i familjen morgongåvor av tomten).
Min lillebror fick en byggsats till ett julhus samt en till en transformers bil/robot och en liten pressad sandklump som han skulle skrapa fram arkeologiska fynd ur, den var en storsuccé! Förutom det fick han två Kalle Anka tidningar.
Själv fick jag en specialutgåva av Illustrerad Vetenskap Fokus; Klimat samt att hela familjen fick ett pussel som jag tog till mig direkt (a) Haha!
Trots morgongåvor blev väntan på Kalle Anka lång, haha! Till och med hunden väntade i spänning på maten och klapparna.
Tillslut blev det ändå Kalle Anka, mat, Karl-Bertil Jonssons julafton och julklapps utdelning.
En extremt lyckad kväll!
Här är en bild på julklappen jag fick av min äldre bror. Den är så otroligt fin! Älskar den! Den berlocken passar perfekt i mitt armband, tack igen!
Hoppas eran julafton var minst lycka lyckad som våran!
P.S.
Kommentera mer folk! Jag ser ju att Ni läser, många läser varje inlägg och kolla bloggen dagligen. Lämna en rad, en kommentar. Skriv vad du saknar i bloggen, vad du gillar, vilken bild du gillar mest. Det blir roligare och jag blir mer motiverad att hålla bloggen mer aktiv när Ni lämnar ett spår efter Er ;)
Go for it och utnyttja din yttrandefrihet! :)
D.S.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0