2011 skakade världen

Jag vill avsluta det här året med att berätta att trots alla personliga svårigheter och minnen jag har från året så är den starkaste känslan och det största minnet jag kommer bära med mig in i 2012 från det här året är terrordåden den 22 juli i Norge. Speciellt alla bilder och alla okända människors lidande som berörde hela Norden så starkt. Att hela Sverige höll en tyst minut, att alla visade empati för ett grannland och för främlingar. De dagarna visade starkt hur alla, trots olika bakgrund och olika religiösa åsikter, kan stå enade som ett folk. Svensk eller norsk var ord som inte längre fanns för en stund. En tragisk händelse som skakade världen förde oss också samman för att visa att våra ungdomar, vår framtid ska få vara fri! Oavsett vem man är eller vart man kommer ifrån hade vi alla en gemensamhet som ett folk mot terrordåd.

Som blogg år har vi också gått igenom mycket ihop! Minns Ni inlägget i maj som hette "Någon gillar mig..." han, johan, har varit en stark närvaro för mig i år. Hoppas på än mer upplevelser med honom nästa år.
Minns Ni när jag i somras försökte lära mig att gilla bilar? När jag fick tillbaka gamla vänner för att flytta från de alla, bara någon vecka senare.
Flytten till Stockholm, staden jag lärt mig älska.
Min vänskap med Irene som finns hela tiden för att förstå mina totalt ologiska tankegångar. Du är bäst Irene!
Minns ni alla otaliga resor till Herrljunga under året och den vänskap jag återupplivade och förlorade där samtidigt som jag fann en ny. Tack Susanne för att du, vad som än sker, aldrig dömer mig och alltid ställer upp.
Allt bakande vi gjort, allt pyssel, alla kort. Minns ni när jag hällde äppeljuice på silkespapper och inte fick bort färgen?
Eller den massiva cykelolyckan i höstas?
Alla filmer jag tipsat om, se dom :)
Alla ni som fått egna inlägg.
Min Johan som lämnade mig för ett år i USA. Han trivs btw :)
Ett starkt år med många känslor kors och tvärs som vi gått igenom. Mina egna idéer på att förbättra världen och min och Johans resa till en framtid, även mina äventyr med familjen och djuren i Herrljunga och att utforska Stockholm kommer fortsätta med Er även nästa år.
Glöm nu era skillnader och kom ihåg att vi kan stå som ett enat folk, tillsammans är vi starka.
Mitt nyårslöfte till nästa år är att värdesätta gemenskap ännu mer, inom familjen, mellan vänner och även med främlingar som ställer upp för varandra.

Med denna bild vill jag och Lillen också passa på att önska Er ett starkt och enat 2012. :)
Även om han inte verkar kunna hålla sig vaken sista timmen ut ;)

Kram på Er och fira stort nu om en kvart!


Postat av: Susanne

Tack, gumman, men eftersom du är min enda" dotter" så kommer jag alltid finnas för dig, No metter what!. Love You.<3 Syns på måndag.

2012-01-01 @ 02:02:05
Postat av: Irene

du är bäst! :D

Gott nytt going to be fucking awesome år ;)

2012-01-01 @ 03:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0