Internationella kvinnodagen :D

Idag är det internationella kvinnodagen, självklart tycker jag att det ska uppmärksammas. Här är lite fakta om kvinnodagen som jag tycker man kan läsa på:

"Den internationella kvinnodagen uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Datumet firas också av Förenta nationerna (FN) och i många länder är det en nationell helgdag. Internationella kvinnodagen instiftades redan 1910.
I en del länder firas dagen genom att kvinnor får presenter och blommor och ett ”grattis på kvinnodagen” – en gest som dock många feminister reagerar mot, då de knappast anser att det finns anledning att gratulera kvinnor på en dag som uppmärksammar ojämställdheten i samhället."
Källa: Wikidpedia.



Till kvinnodagens ära vill jag lägga ut den här bilden från Doves reklamkampanj för ett tag sedan, för att jag tycker den är så härlig. Jag blir glad av bilden. Kom ihåg alla tjejer och kvinnor: Var stolt över dej själv! Du är värd det bästa.

Även om kvinnodagen är om jämställdhet vill jag göra en hälsning till min mamma och bara säga att jag älskar dej! Du är världens bästa mamma. Snart är det sommar och jag är hemma hos dej igen :) Krama William från mej :)


Förutom att uppmärksamma kvinnodagen ska jag senare idag möta upp Elina, vi får se vart vi ska åka :) skriver mer om det ikväll.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0