Top 7 lista och djupdykning in i nya känslor

Sitter på mitt rum och sjunger Sarah Dawn Finers "kärleksvisan" till min hund (bara så ni vet så är det ni som inte gör det som är onormala, inte tvärtom. Viktigt tillägg), kan hända att jag inte tänker på honom men det hör inte hit.

I alla fall så kom jag att tänka på en lista som jag länge tänkt att skriva. Så här är den: Top 7 på fulaste/mest udda och knäppa namnen på trafik- och körskolor i Sverige:

Detta började som en top 3 lista men när jag kollade runt lite via mitt kära Google så kunde jag inte låta bli att lägga ut några till, så varsågoda; läs och njut (det är även okej att skratta ;) ):
  1. Trafikskolan Här går man (men va? Där måste något ändå slagit fel i skallen? )
  2. Ratta Rätt Trafikskola (Hm.. behävs det ens en kommentar här? )
  3. Kör i Vind i Helsingborg (nej, alltså det namnet förstår jag mig inte på helt enkelt...)
  4. Kul på Hjul Trafikskola (Haha där har jag tom pluggat körkortsteori. Vet inte helt vad jag tycker om namnet men personerna där är underbara!)
  5. Trafikskolan Drive in (Yes, okej. Men om jag inte gillar snabbmat då? )
  6. Ove Norins Tunga Trafik AB (haha What?)
  7. Muffis Trafikskola (vad fan är muffis för något? Har jag missat något viktigt eller betyder det inget? )
Så nu ska jag ta och gå ut med hunden snart, skolan idag var lugn. Matte och biologi basic, tråkigt haha. Ibland är det otroligt tråkigt att lyssna på någon som pratar om något man redan kan... Men våran mattelärare är amazing. Han påminde mig om allt jag älskar med matematiken och dess egna sätt. Biologin ska krångla med latinska namn, kemin med kryptiska förkortningar och fysiken med tunga lagar. Medans matematiken går ut på att göra det lätt för sig, matematiker är lata människor! Man ska alltid omskriva och förenkla. Underbart. Är supertaggad på matten igen, det var över 3 år sedan sist men nu är jag på top igen!
I min klass har jag även en underbart härlig person som jag älskar att prata med om det mesta. Hon förstår hur jag menar, tycker och känner om olika saker. Sådana trygga människor är precis vad jag behöver i mitt liv just nu för att hitta tillbaka till mig själv, bara trygga människor nära mig tack!
Förutom allt detta har jag även gjort en djupdykning rakt ner i mitt hjärta för att få lösning på ett av mina personliga problem och istället för en lösning blir jag outhärdligt medveten om en helt annan grej som jag helt har förträngt. Jag vet inte om just nu var rätt tillfälle att ta upp det till ytan, men nu ligger det här ändå. I natt kom jag till beslut om en sak och idag har jag en helt annan, kanske till och med större sak som tränger sig på i mina tankar. Jag visste nog hela tiden om att det var på väg men har tvingat mig att inte tänka på det, det kan bara inte ske. Inte nu. Jag har inte krafter kvar till det. Jag är så förvirrad och jag lägger det mesta till att diskuteras och bollas fram och tillbaka med min nyfunna vän Emmili (tack!), i brist på annat att prata med. Tyvärr kan man inte alltid ta upp allt med sin bästa vän... :(
Hm.. det där blev ett kryptiskt och lite ...(letar efter rätt ord)... abstrakt (kanske funkar?) stycke. Men jag kan vill inte vara för detaljerad då jag ännu har svårt att erkänna det för mig själv. En dag kommer jag kunna det och då kommer jag försöka att ta itu med det också, men inte idag. Jag är för rädd för att det kan förstöra mer än vad jag är redo att offra och riskera...
Haha men så! Nog om detta nu! Skärpning! På tal om inget så har jag världens bästa schema! Går 8-10 nu tisdag-onsdag, 8-12 torsdag och 10-12 fredag!! Yeah! Haha :)
42 veckor kvar idag, 294 dagar. Haha känns som jag är igång och taggar lite tidigt kanske...
Nu ska jag ut och njuta av solen en liten stund till! Det blev ett långt inlägg, men så kan det gå haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0